تأخیر در صادرات سیمان ایران به عراق

  مدیرعامل هلدینگ سیمان فارس و خوزستان خواستار هماهنگی بیش‌تر بین گمرک‌های ایران و عراق به منظور تسهیل در صادرات سیمان شد. به گزارش ماین نیوز، مرتضی لطفی در جلسه هیأت نمایندگان اتاق تهران با رییس کل گمرک ایران اظهار کرد: در حال حاضر اختلاف ساعت کاری در مرز‌ها بین گمرک ایران و عراق وجود […]

 

مدیرعامل هلدینگ سیمان فارس و خوزستان خواستار هماهنگی بیش‌تر بین گمرک‌های ایران و عراق به منظور تسهیل در صادرات سیمان شد.

به گزارش ماین نیوز، مرتضی لطفی در جلسه هیأت نمایندگان اتاق تهران با رییس کل گمرک ایران اظهار کرد: در حال حاضر اختلاف ساعت کاری در مرز‌ها بین گمرک ایران و عراق وجود دارد که همین موضوع باعث شده تا تأخیراتی در نقل و انتقال کالاهای صادراتی ایران به ویژه سیمان به وجود بیاید که انتظار داریم با هماهنگی بیش‌تر این تأخیرات برطرف شوند.

وی افزود: عراق سهمی ۶۰ درصدی در صادرات سیمان ایران دارد و به همین دلیل بازار این کشور برای صنعت سیمان ایران از اهمیت زیادی برخوردار است.

لطفی با اشاره به این‌که قرار بود طبق ماده ۳۰ قانون رفع موانع تولید امور تجاری صنعت تسهیل شوند، اظهار کرد: در همین راستا قرار بود بخشی از کالا‌ها به عنوان وثیقه نزد گمرک‌‌ها باقی مانده و مابقی کالا‌ها اجازه ترخیص پیدا کنند اما این کار هنوز از سوی برخی گمرک‌های کشور انجام نمی‌شود که مشخص نیست مسؤولیت این کار بر عهده بانک مرکزی است یا گمرک.

 

عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران همچنین خواستار تفویض اختیارات بیش‌تر به انجمن سیمان در خصوص اجازه ورود و خروج کالا در حوزه سیمان شد و افزود: در این صورت اجازه نخواهیم داد سیمان با قیمت ارزان از کشور خارج شود و به این ترتیب جلوی از بین رفتن سرمایه‌های کشور را خواهیم گرفت.