افزایش ۲٫۵ برابری دریافت حقوق دولتی از معادن زنجان

افزایش ۲٫۵ برابری دریافت حقوق دولتی از معادن زنجان رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: سال گذشته بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن این استان دریافت شد که این میزان نسبت به دو سال گذشته ۲٫۵ برابر رشد دارد و این امر نشان‌دهنده رونق فعالیت معادن در استان است. […]

افزایش ۲٫۵ برابری دریافت حقوق دولتی از معادن زنجان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: سال گذشته بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن این استان دریافت شد که این میزان نسبت به دو سال گذشته ۲٫۵ برابر رشد دارد و این امر نشان‌دهنده رونق فعالیت معادن در استان است.

به گزارش ایرنا، ناصرفغفوری با بیان این‌که میزان حقوق دریافتی از معادن ارتباط مستقیم با فعالیت‌های معدنی و رونق این بخش دارد، افزود: سال ۹۴ رقم وصولی از محل دریافت حقوق دولتی معادن استان، ۷۰ میلیارد ریال بود که این مبلغ در سال ۹۵ به ۱۲۰ میلیارد ریال رسید.

بهره‌برداران معادن هر ساله بابت استخراج، بهره‌برداری و برداشت هر واحد از ماده یا موادمعدنی مبلغی را که متناسب با پروانه بهره‌برداری است به نام حقوق دولتی پرداخت می‌کنند.

فغفوری به فعالسازی ۲۰ معدن غیرفعال در سطح استان طی سال گذشته اشاره کرد و ادامه‌داد: در زمان حاضر ۳۰۷ واحد معدنی در بخش‌های فلزی، غیرفلزی و سنگ نما در استان زنجان فعال هستند و بیش از دو هزار و ۴۰۰ نفر در آنها اشتغال دارند.

وجود ۳۳ نوع ماده معدنی از ۷۰ نوع ماده‌معدنی شناخته شده در ایران، با ذخیره احتمالی بیش از یک میلیارد تن، از ظرفیت‌های قابل توجه توان معدنی استان زنجان است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان این‌که سال گذشته ۲۹ فقره پروانه بهره‌برداری از معادن در این استان صادر شد، گفت: از سال ۹۵ تا کنون عملیات شناسایی و پی‌جویی در ۵ هزار و ۶۰۰ کیلومتر مربع از پهنه‌های اکتشافی در شهرستان‌های طارم و سلطانیه اجرا شده و همچنان ادامه دارد.