کارخانه تغلیظ مس درآلو تا دو سال آینده به‌ بهره‌برداری می‌رسد

مدیر طرح توسعه معدن مس درآلو کارخانه تغلیظ مس درآلو تا دو سال آینده به‌ بهره‌برداری می‌رسد مدیر طرح توسعه معدن مس درآلو گفت: پیش‌بینی می‌شود شروع بهره‌برداری آزمایشی از این پروژه در اردیبهشت‌ماه سال ۹۹ باشد که بعد از ۶ ماه بهره‌برداری آزمایشی، به ظرفیت اسمی ۱۰۰ هزار تن کنسانتره خواهد رسید. به گزارش […]

مدیر طرح توسعه معدن مس درآلو

کارخانه تغلیظ مس درآلو تا دو سال آینده به‌ بهره‌برداری می‌رسد

مدیر طرح توسعه معدن مس درآلو گفت: پیش‌بینی می‌شود شروع بهره‌برداری آزمایشی از این پروژه در اردیبهشت‌ماه سال ۹۹ باشد که بعد از ۶ ماه بهره‌برداری آزمایشی، به ظرفیت اسمی ۱۰۰ هزار تن کنسانتره خواهد رسید.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از مس پرس، عطاا…‌شمس‌الدینی با اشاره به میزان ذخیره معدن مس درآلو گفت: براساس آخرین تخمین ذخیره انجام‌شده با استفاده از اطلاعات ۱۲۴ گمانه اکتشافی و با استناد به گواهی کشف معدن میزان ذخیره قطعی زمین‌شناسی کانسار درآلو در عیار حد ۰٫۲ درصد در حدود ۲۲۸ میلیون تن با عیار مس متوسط ۰٫۳۵ درصد است.

وی تصریح کرد: از این میزان ذخیره در حدود ۱۵۳ میلیون تن آن با عیار متوسط مس ۰٫۳۹ درصد، قابل معدنکاری است که نسبت باطله‌برداری (Waste/Ore) کنونی معدن در حدود ۰٫۶ است که در مقایسه با سایر معادن تحت تملک شرکت ملی صنایع مس ایران، معدن درآلو از نسبت باطله‌برداری پایین‌تری برخوردار است.

شمس‌الدینی افزود: عملیات پیش باطله‌برداری معدن درآلو از نیمه دوم سال ۸۹ شروع شد و هم‌اکنون با برداشت حدود ۲۸ میلیون تن باطله‌برداری، معدن آماده ارسال سنگ سولفوری به ‌کارخانه است.

مدیر معدن مس درآلو در خصوص راه‌اندازی کارخانه تغلیظ درآلو گفت: حدود دو سال پیش مدارک مهندسی پایه (Basic) توسط مشاور کارخانه و با همکاری شرکتFLSmidth تهیه شد و براساس آن اسناد قرارداد EPC برای طرح احداث کارخانه تکمیل شد که در نهایت در نیمه اول سال ۹۵ عملیات احداث کارخانه تغلیظ درآلو به پیمانکار EPC واگذار شد و هم‌اکنون پیشرفت فیزیکی کل طرح حدود ۴۰درصد است.

شمس‌الدینی با اشاره به رویکرد کنونی مدیریت شرکت مس در پیشبرد هر چه سریع‌تر معادن جدید شرکت مس گفت: در شرایط کنونی، مدیریت جدید شرکت مس روی راه‌اندازی معادن جدید و رسیدن به تولید کنسانتره بیش‌تر تأکید دارند که نشان از توان مدیریتی بالا و نگرش وسیع ایشان است؛ چرا که راه‌اندازی معادن جدید و متوسط به ‌درستی این نوید را می‌دهد که تولید سال‌های آینده شرکت مس افزایش ‌خواهد داشت و به دنبال آن ارزش افزوده بالایی برای شرکت مس ایجاد خواهد شد.