شناسایی ۱۲۰ معدن غیرفعال در هرمزگان

شناسایی ۱۲۰ معدن غیرفعال در هرمزگان استاندار هرمزگان گفت: ۱۲۰ معدن غیرفعال در هرمزگان شناسایی شده‌اند که باید تلاش شود این معادن فعال شوند. به گزارش ایسنا، فریدون‌همتی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود: ۵۸ معدن از این شمار سابقه فعالیت دارند و اکنون راکد هستند و ۶۲ واحد تاکنون فعال […]

شناسایی ۱۲۰ معدن غیرفعال در هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت: ۱۲۰ معدن غیرفعال در هرمزگان شناسایی شده‌اند که باید تلاش شود این معادن فعال شوند.

به گزارش ایسنا، فریدون‌همتی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود: ۵۸ معدن از این شمار سابقه فعالیت دارند و اکنون راکد هستند و ۶۲ واحد تاکنون فعال نشده‌اند.

وی گفت: با پیگیری‌های انجام شده ده معدن از این معادن غیرفعال دوباره به چرخه تولید بازگشتند و برای ۱۴۶ نفر ایجاد اشتغال شد.

استاندار هرمزگان افزود: داشتن معارض محلی، مشکل تأمین سرمایه، نبود بازار مصرف و انصراف بهره‌بردار از مهم‌ترین عوامل غیرفعال بودن معادن استان است.

همتی گفت: ظرف دو تا ۳هفته آینده باید معادن غیرفعال استان تعیین تکلیف شوند و به تولید برسند.

وی افزود: همچنین ۴۱ واحد تولیدی و صنعتی راکد در تملک بانک‌ها شناسایی شده است که بانک‌ها باید ظرف یک هفته تا ده روز این واحد‌‌ها را یا فعال کنند و یا برای فعال شدن واگذار کنند.

استاندار هرمزگان گفت: فرایند صدور مجوز‌های سرمایه‌گذاری و تولید در استان بسیار طولانی و مراجع تصمیم‌گیر در این زمینه نیز زیاد است که تبدیل به مشکلی برای استان شده است.

همتی گفت: باید زمان صدور مجوز‌‌ها کوتاه شود و با برنامه‌ریزی مرکز جامع خدمات سرمایه‌گذاری استان متولی گرفتن همه مجوز‌‌ها برای سرمایه‌گذار باشد.

خلیل‌قاسمی رییس سازمان صنعت معدن‌وتجارت هرمزگان نیز در این جلسه گفت: موافقت با استمهال تسهیلات بانکی یک واحد کشاورزی به‌دنبال خشکسالی، لزوم گرفتن مجوز از سازمان بنادر و دریانوردی برای هر نوع فعالیت دستگاه‌های دولتی در سواحل از دیگر مصوبات این جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بود.