رشد ٣۶درصدی صادرات غیرنفتی در بندرلنگه

رشد ٣۶درصدی صادرات غیرنفتی در بندرلنگه مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه ضمن تشریح عملکرد این بندر در ۵ماهه نخست سال‌جاری، از افزایش ۳۶درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی، رشد ۲۳درصدی ترانزیت خودرو و رونق ترابری مسافران دریایی داخلی و بین‌المللی در این بندر خبر داد. به گزارش روابط عمومی، قاسم‌عسکری‌نسب با اشاره به تخلیه و بارگیری ۴میلیون‌و۸۹هزارو۶۵ […]

رشد ٣۶درصدی صادرات غیرنفتی در بندرلنگه

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه ضمن تشریح عملکرد این بندر در ۵ماهه نخست سالجاری، از افزایش ۳۶درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی، رشد ۲۳درصدی ترانزیت خودرو و رونق ترابری مسافران دریایی داخلی و بین‌المللی در این بندر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، قاسم‌عسکری‌نسب با اشاره به تخلیه و بارگیری ۴میلیون‌و۸۹هزارو۶۵ تن انواع کالا در بنادر غرب هرمزگان طی ۵ماه نخست سال‌جاری، اظهار داشت: از این میزان، سهم بندرلنگه ۵۹۸هزارو۳۹۳تن بوده است که ۵۹۸هزارو۱۶۰تن آن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۲۳۳تن نیز به کالاهای نفتی اختصاص دارد.

وی اعلام کرد: در بخش جابه‌جایی محموله‌های غیرنفتی، ۱۵‌درصد افزایش عملیات به ثبت رسیده است.

عسکری‌نسب راه‌اندازی بندر شیوء در شهرستان پارسیان، ساماندهی و راه‌اندازی پایانه موادمعدنی بندرلنگه، دعوت از تجار و صاحبان کالا و دیدار چهره‌به‌چهره با آنها، فعال کردن خطوط جدید کشتیرانی، ارایه تسهیلات بندری و کاهش زمان تخلیه و بارگیری کالا را از جمله اقداماتی دانست که باعث ارتقای عملکرد و بهبود وضعیت عملیات بندری در غرب هرمزگان شده است.

افزایش ۸درصدی عملیات کانتینری

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، یک‌هزارو۴۶۶TEU کانتینر پر در این بندر تخلیه و بارگیری شده است که در این بخش، افزایش ۸درصدی را شاهد بودیم.

این مقام مسؤول، ترغیب صاحبان کالا به فعالیت کانتینری و افزایش خطوط کشتیرانی به منظور جابه‌جایی اینگونه محموله‌ها، تخصیص محوطه ویژه نگهداری کانتینرهای خالی ورودی و کانتینرهای در انتظار نوبت ارسال و همچنین ایجاد شرایط ورود و خروج کانتینر و تسریع پهلودهی شناور‌ها را از جمله مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته به منظور ارتقای عملکرد کانتینری در این بندر دانست.