افزایش ۱۵ میلیون تنی ذخایر معدنی در استان سمنان

افزایش ۱۵ میلیون تنی ذخایر معدنی در استان سمنان رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به میزان ذخایرمعدنی این استان گفت: ذخایر قطعی معدنی در استان سمنان ۱۵ میلیون تن افزایش یافت. به گزارش تسنیم، بهروزاسودی با بیان این‌که این استان از نظر ذخایر معدنی بسیار غنی است اظهارداشت: سالانه ۲۳ […]

افزایش ۱۵ میلیون تنی ذخایر معدنی در استان سمنان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به میزان ذخایرمعدنی این استان گفت: ذخایر قطعی معدنی در استان سمنان ۱۵ میلیون تن افزایش یافت.

به گزارش تسنیم، بهروزاسودی با بیان این‌که این استان از نظر ذخایر معدنی بسیار غنی است اظهارداشت: سالانه ۲۳ میلیون تن انواع مواد‌معدنی از معادن استان سمنان استخراج می‌شود.

وی با اشاره به این‌که امسال ۱۳ فقره پروانه بهره‌برداری در حوزه معدن صادر شده است، افزود: با صدور این تعداد پروانه بهره‌برداری ذخایر قطعی معدنی در استان سمنان افزایش یافته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به میزان اشتغال ایجاد شده با صدور این پروانه‌های بهره‌برداری از معادن استان گفت: با صدور این پروانه‌های بهره‌برداری زمینه اشتغال برای ۸۰ نفر در این بخش ایجاد شده است.

اسودی درباره تعداد معادن این استان نیز گفت: استان سمنان دارای ۵۹۳ معدن دارای پروانه بهره‌برداری است که از این طریق برای ۴ هزار نفر شغل ایجاد شده است.

وی از صدور ۳۵ فقره مجوز معدنی در این استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۶ فقره پروانه اکتشاف، ۱۳ فقره نیز پروانه بهره‌برداری و ۶ فقره نیز گواهی کشف است.

به گفته رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در حال حاضر بیش از ۴۰ نوع ماده معدنی از معادن استان سمنان استخراج می‌شود.