ایمیدرو ۳۲ طرح در دست اجرا دارد

معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی ایمیدرو ایمیدرو ۳۲ طرح در دست اجرا دارد معاون برنامه‌ریزی و توانمند‌سازی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع‌معدنی ایران گفت: ایمیدرو اکنون ۳۲طرح در دست اجرا دارد که طبق برآوردها، اشتغالزایی طرح‌ها به ۱۲هزارو۸۰۰ نفری به‌طور مستقیم و حدود ۴۵هزار غیرمستقیم می‌رسد.  به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی ایمیدرو، […]

معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی ایمیدرو

ایمیدرو ۳۲ طرح در دست اجرا دارد

معاون برنامه‌ریزی و توانمند‌سازی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع‌معدنی ایران گفت: ایمیدرو اکنون ۳۲طرح در دست اجرا دارد که طبق برآوردها، اشتغالزایی طرح‌ها به ۱۲هزارو۸۰۰ نفری به‌طور مستقیم و حدود ۴۵هزار غیرمستقیم می‌رسد.

 به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی ایمیدرو، امیرخرمی‌شاد افزود: ۴۸ درصد طرح‌های معدنی در مناطق محروم در حال اجراست و وظیفه ما این است این طرح‌ها را ادامه دهیم تا بخش‌خصوصی داخلی و خارجی تمایل به سرمایه‌گذاری در آنها را داشته باشد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع‌معدنی ایران گفت: این سازمان در طرح‌های فولادی اقدام به جذب شریک کرد به‌طوری که شرکت‌های بخش‌خصوصی و خصولتی وارد پروژه‌ها شدند.

وی ادامه داد: مشارکت با بخش‌خصوصی در طرح‌های فولادشادگان و یا فولادغدیر در نی‌ریز همگی باعث شدند که سرعت ما در تولید و بهره‌وری فولاد افزایش پیدا کند ضمن آن‌که اشتغالزایی زیادی هم داشتیم.

امیرخرمی‌شاد افزود: به‌طور مثال به ازای هر تن فولاد تولید شده ۴ تن حمل‌ونقل داریم که شامل مواد اولیه و محصول است در واقع به ازای ایجاد هر شغل مستقیم در فولاد ۳ تا ۵ نفر شغل غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

برنامه‌ریزی برای مقابله با تحریمها

خرمی‌شاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران و تأثیر آن در این حوزه گفت: حضور برخی از شرکت‌های بین‌المللی در این حوزه کاهش پیدا کرده است اما برخی شرکت‌ها که عمده آنها روسی و هندی هستند به رغم تهدیدهای آمریکا همچنان در کشور فعالیت می‌کنند.

معاون برنامه‌ریزی و توانمند‌سازی افزود: ما جزو نخستین سازمان‌هایی بودیم که «کارگروه ستاد مقابله با تحریم» را در این سازمان تشکیل دادیم که علاوه بر اعضای سازمان، نمایندگانی از وزارت خارجه و اتاق بازرگانی در آن حضور دارند.