سالانه دو میلیون تن نمک در استان سمنان استخراج می‌شود

معاون سازمان صنعت، معدن‌وتجارت استان سمنان سالانه دو میلیون تن نمک در استان سمنان استخراج می‌شود معاون امور معادن و صنایع‌معدنی سازمان صنعت، معدن‌وتجارت استان سمنان از استخراج و تولید سالانه دو میلیون تن نمک در معادن این استان خبر داد. به گزارش مهر، محمدفروهر در حاشیه بازدید از معادن نمک گرمسار اظهار داشت: با […]

معاون سازمان صنعت، معدن‌وتجارت استان سمنان

سالانه دو میلیون تن نمک در استان سمنان استخراج می‌شود

معاون امور معادن و صنایع‌معدنی سازمان صنعت، معدن‌وتجارت استان سمنان از استخراج و تولید سالانه دو میلیون تن نمک در معادن این استان خبر داد.

به گزارش مهر، محمدفروهر در حاشیه بازدید از معادن نمک گرمسار اظهار داشت: با وجود ذخایر عظیم و با کیفیت نمک در غرب استان و فعالیت ۳۳ معدن نمک فعال، سالانه حدود دو میلیون تن از این محصول در این معادن استخراج می‌شود.

وی با اشاره به رتبه نخست استان سمنان از نظر تولید گچ، نمک و سلستین، اظهار داشت: حدود ۵۰درصد از نمک کشور در این استان تأمین می‌شود.

معاون امور معادن و صنایع‌معدنی سازمان صنعت، معدن‌وتجارت استان سمنان با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های معدنی در استان تصریح کرد: این استان از ذخایر غنی و متنوع معدنی زیادی برخوردار است.

فروهر تأکید کرد: در استان سمنان بیش از ۴۲ نوع ماده معدنی شناخته شده بهره‌برداری و سالانه بالغ بر ۲۰ میلیون تن مواد معدنی استخراج می‌شود.