رشد ۱۷۸درصدی استخراج خاک‌نسوز در چهارمحال‌وبختیاری

رشد ۱۷۸درصدی استخراج خاک‌نسوز در چهارمحال‌وبختیاری رییس سازمان صنعت، معدن‌وتجارت چهارمحال‌وبختیاری گفت: امسال تاکنون ۵۵۶۰ تن خاک‌نسوز از معدن شهید نیلچیان به‌عنوان بزرگ‌ترین ذخیره خاک‌نسوزخاورمیانه استخراج شده است. به گزارش ایسنا، سیدنعیم‌امامی اظهار کرد: مواد استخراج شده از معدن شهیدنیلچیان شامل دو نوع خاک‌نسوز به نام‌های آرژیلیت و بوکسیت با عیار ۶۷ تا۷۶ درصد است […]

رشد ۱۷۸درصدی استخراج خاک‌نسوز در چهارمحال‌وبختیاری

رییس سازمان صنعت، معدن‌وتجارت چهارمحال‌وبختیاری گفت: امسال تاکنون ۵۵۶۰ تن خاک‌نسوز از معدن شهید نیلچیان به‌عنوان بزرگ‌ترین ذخیره خاک‌نسوزخاورمیانه استخراج شده است.

به گزارش ایسنا، سیدنعیمامامی اظهار کرد: مواد استخراج شده از معدن شهیدنیلچیان شامل دو نوع خاک‌نسوز به نام‌های آرژیلیت و بوکسیت با عیار ۶۷ تا۷۶ درصد است که در ایران و خاورمیانه از نظر عیار و حجم ذخیره بی‌نظیر است.

 وی گفت: از این مجموع ۳۴۷۰ تن آرژیلیت و ۲۰۹۰ تن بوکسیت است که به نسبت مدت مشابه سال گذشته هر کدام ۱۷۶ و ۱۸۱ درصد رشد داشته است.

 رییس سازمان صنعت، معدن‌وتجارت چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: این میزان موادمعدنی، پس از ایمن‌سازی بزرگ‌‌ترین معدن خاک‌نسوز غرب آسیا و خاورمیانه استخراج شده است.

امامی گفت: معدن شهیدنیلچیان باحفاری۳۱ حلقه چاه به طول ۵۰۰۰ متر در محدوده‌ای به وسعت ۲۰۰ هکتار واقع شده که از نظر نوع، کیفیت و مرغوبیت تولید به‌عنوان بهترین معدن خاک‌نسوز ایران هم مطرح است.

رییس سازمان صنعت، معدن‌وتجارت استان با اشاره به این‌که از خاک‌نسوز استخراج شده انواع فرآورده‌های نسوز از جمله آلومینیم و مواد نسوز فرآوری می‌شود، گفت: سالانه ۱۵هزار تن خاک‌نسوز از معدن شهیدنیلچیان در منطقه باجگیران و دوپلان چهارمحال‌وبختیاری استخراج می‌شود.

معدن شهید «نیلچیان» در فاصله ۹۰ کیلومتری جنوب‌غربی شهرکرد در ارتفاعات پشتکوه بختیاری قرار گرفته و عملیات بهره‌برداری آن ازسال ۴۸ درمنطقه باجگیران ودو پلان چهارمحال‌وبختیاری آغاز شده است.