ظرفیت‌های بی‌نظیرمنطقه ویژه صنایع معدنی خلیج‌فارس برای سرمایه‌گذاران

ظرفیت‌های بی‌نظیرمنطقه ویژه صنایع معدنی خلیج‌فارس برای سرمایه‌گذاران مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس گفت ظرفیت‌های موجود برای سرمایه‌گذاران بی‌نظیر است یاداورشد: منطقه ویژه درسال ۷۶ فعالیت خود را اغاز کرد و در سال ۸۸ با نام منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس عملیاتی شد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه […]

ظرفیت‌های بی‌نظیرمنطقه ویژه صنایع معدنی خلیج‌فارس برای سرمایه‌گذاران

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس گفت ظرفیت‌های موجود برای سرمایه‌گذاران بی‌نظیر است یاداورشد: منطقه ویژه درسال ۷۶ فعالیت خود را اغاز کرد و در سال ۸۸ با نام منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس عملیاتی شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی وفلزی خلیج‌فارس، حسن خلج طهرانی در سومین همایش فرصتهای سرمایه‌گذاری هرمزگان با بیان اینکه منطقه ویژه در دو بخش فعالیت می‌کند خاطرنشان کرد: یک بخش دو هزار هکتاری است که صنایع در حال فعالیت هستند و بخش دیگر یک سایت دو هزار و پانصد هکتاری است که در سایت توسعه‌ای این منطقه ویژه اماده واگذاری به شرکت‌های سرمایه‌گذاری است.

وی ویژگی‌های بزرگ منطقه ویژه خلیج‌فارس را حضور بیش از ۳۰ شرکت بزرگ صنعتی، هم‌جواری با آب‌های آزاد و تنگه هرمز، هم‌جواری با بندر شهید رجایی، اتصال به راه‌آهن سراسری، وجود اسکله مواد معدنی، سهولت دسترسی به معادن بزرگ منطقه، هم‌جواری با نیروگاه یک هزار و ۲۰۰ مگاواتی، هم‌جواری با پالایشگاه بزرگ نفتی، سهولت انتقال مواد اولیه از سایت به کارخانه، زیرساخت‌های دریایی برای تخلیه و بارگیری کشتی‌ها تا ۱۲ میلیون تن، اسکله نفتی با ظرفیت ۱۵ میلیون تن و حضور گمرک برشمرد .

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس وجود هتل پنج ستاره، ۴۰ هزار هکتار سایت دپو و واگن برگردان به ظرفیت ۶ میلیون تن از دیگرویژگی‌های منحصر بفرد این منطقه ذکر کرد.

خلج طهرانی از توسعه اسکله به‌صورت مگا پوینت برای کشتی‌های با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن خبر داد و گفت: قرارداد هفت پست این اسکله با بخش خصوصی منعقد شده است که یک پروژه ملی محسوب می‌شود.

وی ظرفیت‌های اب شیرین کن فولاد، اب شیرین کن فولاد کاوه، پست ۶۰۰ مگاوات برق و اماده بودن اب و برق سایت را از دیگر امکانات منطقه ویژه ذکر نمود و خاطرنشان کرد: در حال حاضر یازده شرکت تولید صنعتی در منطقه فعالیت می‌کنند که تولید چهار و نیم میلیون تن فولاد از دستاوردهای این منطقه می‌باشد.