۱۸۸۱،سرمایه‌گذاران هندی در معدن سیلیس خوی

سرمایه‌گذاران هندی در معدن سیلیس خوی با توجه به ظرفیت‌های معدنی فراوان در استان آذربایجان‌غربی، به زودی سرمایه‌گذاران هندی در معدن سیلیس خوی سرمایه‌گذاری می‌کنند. به گزارش تسنیم، پس از برجام و توافقات هسته‌ای فضا برای رفت و آمد سرمایه‌گذاران خارجی به کشور فراهم شده و روزانه گروه‌های مختلف سرمایه‌گذاران کشورهای جهان با توجه به […]

سرمایه‌گذاران هندی در معدن سیلیس خوی

با توجه به ظرفیت‌های معدنی فراوان در استان آذربایجان‌غربی، به زودی سرمایه‌گذاران هندی در معدن سیلیس خوی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

به گزارش تسنیم، پس از برجام و توافقات هسته‌ای فضا برای رفت و آمد سرمایه‌گذاران خارجی به کشور فراهم شده و روزانه گروه‌های مختلف سرمایه‌گذاران کشورهای جهان با توجه به وجود شرایط مطلوب سرمایه‌گذاری به جمهوری اسلامی ایران عزیمت می‌کنند.

امروز تعدادی از سرمایه‌گذاران هندی در سازمان صنعت، معدن و تجارت حضور یافته و با مسؤولان استانی در ارتباط با سرمایه‌گذاری در معادن استان آذربایجان‌غربی به بحث و بررسی پرداختند.

در این دیدار «راوین درانانت ردی» متخصص حوزه معدن و سیلیس با ابراز خرسندی از حضور در ایران و با تأکید بر این‌که جمهوری اسلامی ایران و هندوستان ارتباط بسیار تنگاتنگی با یکدیگر دارند، اظهارداشت: چندی پیش نخست وزیر هندوستان با حضور در ایران و ملاقات با همتایان خویش در این کشور ۱۲ تفاهم‌نامه را بین خود به امضاء رساندند.

این سرمایه‌گذار هندی تصریح‌کرد: برای مثال در حوزه بندر چابهار و استخراج معادن در استان سیستان و بلوچستان موافقت‌نامه‌هایی به امضاء رسیده و هم‌اینک بر روی معادن مس و پلی‌متال آن تمرکز شده و ممکن است که همان کار سرمایه‌گذاری در استان آذربایجان‌غربی نیز انجام شود.

ردی«با ابراز خرسندی از این‌که تمامی ایرانیان از مردم عادی گرفته تا مسؤولان رفتار و برخورد بسیار مناسبی با خارجی‌‌ها داشته و با آن‌ها بسیار صمیمانه رفتار می‌کنند، افزود: این حاصل فرهنگ قوی و غنی مردم جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به این‌که ما خواهان گسترش همکاری‌ها در ایران بوده و به دنبال کسب اطلاعات بیش‌تر از ظرفیت‌های معدنی استان آذربایجان‌غربی هستیم، تصریح‌کرد: بی‌شک پایه اصلی سرمایه‌گذاری در منطقه داشتن اطلاعات صحیح و کافی بوده و اگر بتوانیم اطلاعات قابل استناد به دست آوریم کار سرمایه‌گذاری در استان به خوبی پیش می‌رود.

این سرمایه‌گذار هندی با بیان این‌که سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی مقوله مهمی بوده و مدت‌های طولانی ادامه می‌یابد، گفت: بنابراین باید اطلاعات مربوط به کمیت و کیفیت مواد معدنی موجود در استان آذربایجان‌غربی را به دست آورد.

 

«ردی» گفت: با بازدیدی که امروز از معدن سیلیس خوی به عمل می‌آید، در زمینه استخراج مواد معدنی و چگونگی سرمایه‌گذاری اطلاعاتی کسب کرده و در صورت وجود شرایط لازم، کار سرمایه‌گذاری در معدن سیلیس این شهرستان و معادن استان آذربایجان‌غربی آغاز می‌شود.