سال گذشته بیش از ۴۲ هزار درخواست صدور پروانه اکتشاف داشتیم

مدیرکل دفتر امور اکتشاف وزارت صمت سال گذشته بیش از ۴۲ هزار درخواست صدور پروانه اکتشاف داشتیم مدیرکل دفتر امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن‌وتجارت تعداد درخواست صدور پروانه اکتشافی در سال۹۷ را ۴۲ هزار و ۴۵۹ فقره عنوان کرد. اسدا… کشاورز در گفت‌وگو با ایلنا، با بیان اینکه پایه تمام فعالیت‌های معدنی از اکتشاف آغاز […]

مدیرکل دفتر امور اکتشاف وزارت صمت

سال گذشته بیش از ۴۲ هزار درخواست صدور پروانه اکتشاف داشتیم

مدیرکل دفتر امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن‌وتجارت تعداد درخواست صدور پروانه اکتشافی در سال۹۷ را ۴۲ هزار و ۴۵۹ فقره عنوان کرد.

اسدا… کشاورز در گفت‌وگو با ایلنا، با بیان اینکه پایه تمام فعالیت‌های معدنی از اکتشاف آغاز می‌شود، گفت: براساس آمار ارائه شده، ایران با داشتن ۷۰ نوع ماده معدنی جزو ۱۰ کشور برتر جهان به لحاظ تنوع مواد معدنی است. همچنین ذخایر قطعی شناسایی شده در ایران حدود۴۰ میلیارد تن و ذخایر احتمالی آن حدود ۶۰ میلیارد تن برآورد می‌شود.

وی تعداد پروانه اکتشاف صادره در سال ۹۷ را یکهزار و ۳۲ فقره عنوان کرد و افزود: تعداد ۵۵۳ فقره گواهی کشف در سال۹۷ صادر شده است.

مدیرکل دفتر امور اکتشاف وزارت صمت، در مورد آمار تسهیلات اکتشافی در سال ۹۷ اظهار کرد: ۱۴ فقره تسهیلات با مبلغ مجموع ۱۶٫۲ میلیارد ریال به درخواست‌کنندگان پرداخت شده است.

کشاورز ادامه داد: براساس آمار کمیسیون گواهی کشف در سال ۹۷ تعداد ۱۵ فقره گزارش پایان عملیات اکتشاف با ذخیره مجموع ۱۹۶ میلیون تن مورد تأیید قرار گرفته است.

وی در مورد ایجاد و راهبری سامانه کاداستر معادن کشور، گفت: سامانه کاداستر معادن با هدف مکانیزه کردن و شفاف‌سازی مراحل اداری صدور مجوزهای بخش معدن و سایر فرآیندهای این بخش طراحی و در آذربایجانشرقی به عنوان پایلوت و سپس در کل کشور عملیاتی شد. در این سامانه در فاز اول، اقدام به مکانیزاسیون فرآیندهای انتقال این مجوز‌‌ها شده است. در فاز دوم نسبت به مکانیزه کردن تمامی زیرفرآیندهای این بخش اقدام خواهد شد.

کشاورز افزود: نمایش تمام محدوده‌های معدنی به صورت آنلاین برای عموم (انتشار آزاد) و استانداردسازی ایجاد وحدت رویه در امور اداری سازمان‌های تابعه، کاهش تعداد مراجعه حضوری متقاضیان به سازمان‌های تابعه جهت امور اداری، کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های اداری و ایجاد آمار به روز از مجوزهای جدید صادره از ویژگی‌های این سامانه است.

مدیرکل دفتر امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن‌وتجارت ادامه داد: از مجموعه ۷۴ فرآیند و زیرفرآیند پیش‌بینی شده در سامانه کاداستر معادن، تاکنون ۲۱ فرآیند اصلی عملیاتی شده و در سال ۹۷ تعداد ۱۶ فرآیند و زیرفرآیند مورد بازنگری قرار گرفته است.