افزایش ۲۱ درصدی استخراج از معادن هرمزگان

در ۶ماه نخست امسال افزایش ۲۱ درصدی استخراج از معادن هرمزگان شش‌میلیون و ۴۲۶ تن مواد معدنی در شش ماهه نخست امسال از معادن هرمزگان استخراج شد که این میزان در هم‌سنجی با پارسال ۲۱ درصد افزایش یافته است. معاون امورمعادن و صنایع معدنی سازمان صنعت،‌معدن‌وتجارت هرمزگان گفت: مواد معدنی استخراج شده از نوع سنگ‌آهن، […]

در ۶ماه نخست امسال

افزایش ۲۱ درصدی استخراج از معادن هرمزگان

شش‌میلیون و ۴۲۶ تن مواد معدنی در شش ماهه نخست امسال از معادن هرمزگان استخراج شد که این میزان در هم‌سنجی با پارسال ۲۱ درصد افزایش یافته است.

معاون امورمعادن و صنایع معدنی سازمان صنعت،‌معدن‌وتجارت هرمزگان گفت: مواد معدنی استخراج شده از نوع سنگ‌آهن، سنگ لاشه، سنگ گچ، کرومیت، سنگ‌آهک وسنگ‌های تزئینی است.

ابراهیم سعدینی در جمع خبرنگاران افزود: مواد معدنی یادشده از ۲۴۳ معدن در هرمزگان استخراج شده است.

وی بیان داشت: مواد معدنی علاوه بر مصرف داخلی، به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و چین صادر می‌شود.

این مسؤول اظهارداشت: مواد معدنی استخراج شده در صنعت ساختمان، صنایع فولاد، تولید گچ، شن و ماسه، صنایع سیمان و تهیه آجر کاربرد دارد.

سعدینی یادآور شد: در حال‌حاضر سه هزار و ۳۹۸ نفر در معادن هرمزگان مشغول به کار هستند.

براساس اطلاعات منتشره سازمان صنعت،‌معدن‌وتجارت هرمزگان، تعداد ۱۱۲ محدوده معدنی دارای پروانه اکتشاف، ۲۵ معدن دارای گواهینامه کشف و ۲۲۶ معدن دارای پروانه بهره‌برداری در این استان با مجموع ذخایر افزون بر یک‌ونیم میلیارد تن وجود دارد.

در هرمزگان می‌توان برای ۲۰ نوع ماده معدنی اکتشاف انجام داد و معادن پایه این استان شامل سنگ گچ، سنگ‌آهن، سنگ نمک، سنگ کرومیت و خاک سرخ است.

براساس آمارهای موجود همچنین بیش از ۱۰۰ معدن غیرفعال در هرمزگان نیز شناسایی شده است.