تولید ۳۹٫۳ میلیون تن کنسانتره آهن توسط شرکت‌های بزرگ

گزارش ۱۰ ماهه سال ۹۸ منتشر شد تولید ۳۹٫۳ میلیون تن کنسانتره آهن توسط شرکت‌های بزرگ میزان تولید کنسانتره آهن شرکت‌های بزرگ سنگ‌آهن طی ۱۰ ماهه سال ۹۸، حدود سه درصد رشد یافت و از ۳۹ میلیون تن عبور کرد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی ‌سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع‌معدنی ایران، […]

گزارش ۱۰ ماهه سال ۹۸ منتشر شد

تولید ۳۹٫۳ میلیون تن کنسانتره آهن توسط شرکت‌های بزرگ

میزان تولید کنسانتره آهن شرکت‌های بزرگ سنگ‌آهن طی ۱۰ ماهه سال ۹۸، حدود سه درصد رشد یافت و از ۳۹ میلیون تن عبور کرد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی ‌سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایعمعدنی ایران، تولیدکنندگان بزرگ سنگ‌آهن کشور از ابتدای فروردین تا پایان دی‌ماه، ۳۹ میلیون و ۳۴۱ هزار و ۸۷۳ تن کنسانتره سنگ‌آهن تولید کردند. میزان تولید مدت مشابه سال گذشته، ۳۸ میلیون و ۱۶۲ هزار و ۱۱۴ تن بود.

از این میزان، شرکت‌های «گل گهر» ۱۳ میلیون و ۳۸۶ هزار و ۴۴۱ تن، «چادرملو» هفت‌میلیون و ۹۷۰ هزار و ۱۴ تن، «سنگ‌آهن مرکزی» سه‌میلیون و ۹۵۴ هزار و ۸۶۲ تن، «توسعه معادن و صنایعمعدنی خاورمیانه» چهارمیلیون و ۳۳۹ هزار و ۶۵۱ تن، «گهر زمین» سه‌میلیون و ۸۰۱ هزار و ۲۵ تن، «اپال پارسیان سنگان» دومیلیون و ۵۶۴ هزار و ۵۲۹ تن، «صنعتی و معدنی توسعه ملی» یک میلیون و ۹۸۲ هزار و ۲۹۶ تن، «صبا نور» ۹۳۰ هزار و ۲۵۲ تن و «جلال آباد» ۴۱۲ هزار و ۸۰۳ تن کنسانتره سنگ‌آهن تولید کردند.

شش شرکت بزرگ گندله‌ساز (چادرملو، گل‌گهر، توسعه معادن و صنایعمعدنی خاورمیانه، اپال پارسیان سنگان، صنایع معدنی فولاد سنگان و صبانور) از ابتدای فروردین تا پایان دی‌ماه سال۹۸، حدود ۲۲ میلیون و ۵۱۲ هزار و ۹۴۶ تن گندله سنگ‌آهن تولید کردند که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۹۷ (۲۲ میلیون و ۹۲۸ هزار و ۵۸۷ تن)، دو درصد کاهش نشان می‌دهد.

بنا به این گزارش، پنج شرکت بزرگ معدنی طی ۱۰ ماهه سال ۹۸ حدود سه میلیون و ۴۵۹ هزار و ۹۹۹ تن سنگ‌آهن دانه‌بندی تولید کردند. این رقم نسبت به تولید مدت مشابه سال گذشته (پنج‌میلیون و ۶۶۲ هزار و ۴۷۵ تن)، ۳۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.

از این میزان، شرکت سنگ‌آهن سنگان «۲۴۷ هزار و ۴۷۷ تن»، صبانور «یک میلیون و ۷۷۲ هزار و ۲۸۳ تن»، سنگ‌آهن مرکزی «۳۸۶ هزار و ۳۷۵ تن»، فلات مرکزی «۶۶۳ هزار و ۵۶۴ تن» و چادرملو «۳۹۰ هزار و ۳۰۰ تن» تولید کردند.