بزرگ‌ترین معدن سنگ اهن شرق کشور توان برگزاری مزایده را ندارد

بزرگ‌ترین معدن سنگ اهن شرق کشور توان برگزاری مزایده را ندارد طی چند روز گذشته علی‌رغم بهبود وضعیت قیمت جهانی سنگ‌آهن، عرضه صادراتی سنگ‌آهن شرق در بورس کالا فروش نرفت. سعید ابراهیمی رییس شرکت در و کوهر مدیریت ناکارآمد دولت در تولید و عدم عرضه و تحویل به موقع سنگ اهن در معادن سنگان و […]

بزرگ‌ترین معدن سنگ اهن شرق کشور توان برگزاری مزایده را ندارد

طی چند روز گذشته علی‌رغم بهبود وضعیت قیمت جهانی سنگ‌آهن، عرضه صادراتی سنگ‌آهن شرق در بورس کالا فروش نرفت. سعید ابراهیمی رییس شرکت در و کوهر مدیریت ناکارآمد دولت در تولید و عدم عرضه و تحویل به موقع سنگ اهن در معادن سنگان و جلال‌آباد را سبب کاهش عرضه این ماده معدنی در بورس کالا دانست و اظهار داشت؛ علی‌رغم قیمت مناسب سنگ‌آهن در بازار جهانی صادرکنندگان واقعاً از کار کردن با بخش دولتی و مخصوصاً شرکت سنگ‌آهن شرق واهمه دارند.

به گزارش معدن۲۴، سعید ابراهیمی، تاجر سنگ‌آهن و یکی بزرگ‌ترین معامله‌گران بورس کالا گفت: متأسفانه طی ۶ ماه اخیر عرضه سنگ‌آهن در بورس کالا به دلیل عدم مدیریت دولت در معادن سنگان و جلال‌آباد کاهش چشمگیری داشته است.

وی تصریح کرد: شرکت‌های سنگ اهن شرق، جلال‌آباد و فلات مرکزی عرضه‌کنندگان اصلی سنگ‌آهن در بورس کالا هستند که متأسفانه معادن دولتی سنگان و جلال‌آباد به دلیل مشکلات مالی و مدیریتی تولید سنگ‌آهن را کاهش داده‌اند و به دنبال ان عرضه آن‌ها در بورس کالا کم شده است.

ابراهیمی افزود: چینی‌ها علاقه فراوانی به خرید سنگ‌آهن جلال‌آباد و سنگان دارند اما متأسفانه جلال‌آباد به دلیل بدهی سنگین به پیمانکار، تولید را کاهش داده است و شرکت سنگ‌آهن شرق هم به دلیل عدم مدیریت کارآمد توان برگزاری مزایده فروش سنگ‌آهن هم ندارد و در دو مزایده اخیر خود ناموفق بوده است.

وی تصریح کرد: جای تعجب دارد که تولید در بزرگ‌ترین معدن سنگ‌آهن شرق کشور با مشکل روبه‌رو شده است و به اعتقاد بنده دولت باید در انتخاب مدیران معدنی تجدید نظر کند.

 

این تاجر سنگ اهن افزود: عدم توان مالی و مدیریتی سنگ‌آهنی‌ها عامل اصلی عرضه محدود آن‌ها در بورس کالا است در شرایطی که تمامی تحلیلگران زمان فعلی را بهترین زمان تولید و عرضه و صادرات می‌دانند و کشور چین هم با برنامه کاهش ۴۵میلیون تنی فولاد خود، کاهش ارزش یوان و بهبود شاخص مسکن موجب تقویت قیمت جهانی سنگ‌آهن شده چرا از این فرصت‌ها در جهت بهبود شرایط و تأمین مالی طرح‌های توسعه بخش سنگ‌آهن استفاده نمی‌شود. بوروکراسی در مجتمع سنگان واقعاً جای تأسف دارد و نمود ان در عدم تمایل مشتریان به عرضه نیست به مشتری‌مداری است.