مقام دوم مرکز آپا دانشگاه لرستان در رقابت‌های فتح پرچم

مقام دوم مرکز آپا دانشگاه لرستان در رقابت‌های فتح پرچم شهریور ماه و در هفته دولت سال ۹۵ مرکز آپا دانشگاه لرستان افتتاح شد. آپا مخفف آگاهی‌رسانی، پشتیبانی و امداد است. آپا به امنیت فضای سایبری می‌پردازد و توصیه‌های لازم را به سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی ارایه می‌کند. به گزارش مناقصه مزایده، در کشور […]

مقام دوم مرکز آپا دانشگاه لرستان در رقابت‌های فتح پرچم

شهریور ماه و در هفته دولت سال ۹۵ مرکز آپا دانشگاه لرستان افتتاح شد. آپا مخفف آگاهی‌رسانی، پشتیبانی و امداد است. آپا به امنیت فضای سایبری می‌پردازد و توصیه‌های لازم را به سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی ارایه می‌کند.

به گزارش مناقصه مزایده، در کشور بیش از ۱۹۰ دانشگاه وجود دارد که دانشگاه لرستان، هفدهمین دانشگاه کشور در راه‌اندازی مرکز آپا بوده است. شناسایی تهدیدات در فضای مجازی و کمک به سازمان‌ها در مواقع بحران‌های امنیتی از دیگر اهداف مرکز آپا دانشگاه لرستان است.

مرکز آپا دانشگاه لرستان به فاصله کوتاهی بعد از راه‌اندازی به مقام دوم رقابت‌های کشور در حوزه‌ امنیت فضای سایبری دست یافت.

این دوره از مسابقات با حضور بیش از ۲۰۰ تیم از روزهای ۳ تا ۵ اسفندماه امسال در دانشگاه صنعتی اصفهان و با عنوان چهارمین جشنواره امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات (مسابقات فتح پرچم)، برگزار شد.

هم‌چنین مرکز آپا دانشگاه لرستان، برنامه‌های آگاهی‌بخشی به عموم را هم مدنظر دارد تا به شهروندان درباره راه‌های حفاظت از فضای مجازی را آموزش بدهد.

 

این حوزه زیرمجموعه اقدامات پدافند غیرعامل است.