خانه‌تکانی و دور ریختن زباله‌ها را به هفته‌ آخر سال موکول نکنید

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان خانه‌تکانی و دور ریختن زباله‌ها را به هفته‌ آخر سال موکول نکنید مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان اظهار کرد: از مردم تقاضا داریم خانه‌تکانی را به روزهای پایانی و هفته‌ی آخر سال موکول نکنند؛ چراکه انبوه زباله‌ها در این روزها، اشکالاتی را در خدمت‌رسانی و جمع‌آوری زباله در […]

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان

خانه‌تکانی و دور ریختن زباله‌ها را به هفته‌ آخر سال موکول نکنید

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان اظهار کرد: از مردم تقاضا داریم خانه‌تکانی را به روزهای پایانی و هفته‌ی آخر سال موکول نکنند؛ چراکه انبوه زباله‌ها در این روزها، اشکالاتی را در خدمت‌رسانی و جمع‌آوری زباله در سطح شهر به وجود می‌آورد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری کرمان، اسماعیل جهانشاهی خانه‌تکانی را سنت و رسم نیکوی ما ایرانیان دانست و گفت: این‌که مردم در روزهای آخر سال اقدام به تمیز کردن خانه‌ها و دور ریختن وسایل اضافه و زباله‌ها می‌کنند، بسیار مطلوب است، اما تقاضا داریم خانه‌تکانی را به روزهای پایانی و هفته‌ی آخر سال موکول نکنند؛ چراکه انبوه زباله‌ها در این روزها، اشکالاتی را در خدمت‌رسانی و جمع‌آوری زباله در شهر به وجود می‌آورد.

وی افزود: اغلب مردم هنگام خانه‌تکانی، وسایل بلااستفاده‌ خود را بیرون از منزل می‌گذارند؛ توصیه‌ ما این است که این وسایل را به افراد نیازمندی که می‌شناسند، بدهند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان خاطرنشان کرد: کسانی هستند که به این وسایل نیاز دارند و ما در سال‌های گذشته با همکاری کمیته‌ امداد، طرحی را داشتیم که این وسایل را از مردم گرفته و به دست نیازمندان می‌رساندیم.

جهانشاهی افزود: امسال از مردم می‌خواهیم خودشان این کار را انجام دهند و به‌جای گذاشتن وسایل بلااستفاده‌ خود در بیرون از منزل، آنها را به نیازمندان بدهند.

وی با تأکید بر ضرورت تفکیک زباله در مبدأ گفت: از مردم تقاضا داریم هنگام خانه‌تکانی، انواع زباله‌های تر و خشک، زباله‌های کاغذی، فلزی و پلاستیکی خود را جداسازی کنند و اگر حجم زباله‌های تفکیک‌شده زیاد بود، با شماره‌ ۳۳۱۲۶۵۲۵ تماس بگیرند تا همکاران ما در سازمان پسماند به منزل آنها مراجعه کرده و زباله‌های تفکیک‌شده را تحویل بگیرند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان افزود: علاوه بر این، شهروندان برای تحویل کتاب و کاغذهای باطله می‌توانند با شماره ۰۹۱۳۸۴۱۴۷۷۸ تماس بگیرند.

جهانشاهی بیان کرد: داشتن یک شهر ایده‌آل و آرمانی، دست‌نیافتنی نیست، فقط نیاز به همت و مشارکت مردم دارد.

وی افزود: مردم می‌توانند برای کمک به محیط‌زیست و تولید کم‌تر زباله به‌صورت خودجوش، کمپین‌های مردمی را در فضای مجازی راه‌اندازی کنند و برای مثال، یک روز را به‌عنوان روز استفاده نکردن از کیسه‌های پلاستیکی یا دستمال کاغذی اختصاص دهند که کمک بزرگی به محیط‌‌زیست می‌کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان خاطرنشان کرد: برای فرهنگ‌سازی در این زمینه و تشویق مردم به انجام دادن چنین کارهایی، رسانه‌ها نقش مهمی دارند و باید در این زمینه به‌طور جدی فعالیت کنند.