رونق اقتصاد روستایی پایه و اساس رشد و تقویت اقتصاد در منطقه آزاد اروند است

رونق اقتصاد روستایی پایه و اساس رشد و تقویت اقتصاد در منطقه آزاد اروند است موعود شمخانی در اولین نشست بررسی طرح منظومه توسعه عمران روستایی منطقه آزاد اروند در تهران، تقویت اقتصاد در روستا‌ها و توسعه زیرساختی آنها را در جهت تقویت و رشد اقتصاد کلان آبادان و خرمشهر دانست.  به گزارش مناقصه‌مزایده، موعود […]

رونق اقتصاد روستایی پایه و اساس رشد و تقویت اقتصاد در منطقه آزاد اروند است

موعود شمخانی در اولین نشست بررسی طرح منظومه توسعه عمران روستایی منطقه آزاد اروند در تهران، تقویت اقتصاد در روستا‌ها و توسعه زیرساختی آنها را در جهت تقویت و رشد اقتصاد کلان آبادان و خرمشهر دانست.

 به گزارش مناقصه‌مزایده، موعود شمخانی در این نشست که با هدف مطالعات ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی (تهدید‌ها و فرصت‌ها) برگزار شد، توسعه عمرانی روستا‌ها را در منطقه آزاد اروند مقدمه‌ای از توسعه و تقویت زیربناهای اقتصادی در اروند دانست

در این نشست که با حضور معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور مناطق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور، معاون عمران روستایی بنیاد مسکن، مدیرکل بنیاد مسکن استان خوزستان و جمعی از مدیران و مسؤولان مربوطه برگزار شد، منطقه آزاد اروند به عنوان پایلوت توسعه عمران روستایی کشور مورد مطالعه قرار گرفته است.

معاون فنی و امور زیربنایی در این نشست از بنیاد مسکن کشور برای همکاری‌ها و همسویی با این سازمان در جهت تحقق هدف رشد و رونق اقتصاد روستایی با رویکرد توسعه عمرانی و فرهنگی اجتماعی در منطقه آزاد اروند، تشکر کرد و این همکاری مشترک را ارزشمند قلمداد کرد.

موعود شمخانی نتیجه تمرکز و توجه به توسعه عمرانی روستا‌ها در منطقه آزاد اروند را جلوگیری از مهاجرت معکوس از روستا‌ها به شهر دانست و آن را زمین‌های برای توسعه اقتصاد روستایی به ویژه در بخش‌هایی همچون اقتصاد کشاورزی و دامداری عنوان کرد.

توسعه عمران روستایی در منطقه آزاد اروند در سه فاز و در قالب بهسازی و نوسازی زیرساخت‌های عمرانی، فرهنگی و اماکن عمومی و بهداشتی و آموزشی برای ۱۰۲ روستا اجرایی شد که از جمله عملکرد‌های موفق و ارزنده دولت تدبیر و امید در منطقه آزاد اروند است.