خانه مطبوعات متولی راه‌اندازی میز گفت‌وگوی دولت و رسانه‌ها می‌شود

معاون استاندار خراسان‌رضوی در دیدار با اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات خانه مطبوعات متولی راه‌اندازی میز گفت‌وگوی دولت و رسانه‌ها می‌شود معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌رضوی خواستار راه‌اندازی میز گفت‌وگوی دولت و رسانه‌ها شد و گفت: خانه مطبوعات استان در این راستا نقش مهمی برعهده دارد و متولی راه‌اندازی میز گفت‌وگوی دولت و […]

معاون استاندار خراسان‌رضوی در دیدار با اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات

خانه مطبوعات متولی راه‌اندازی میز گفت‌وگوی دولت و رسانه‌ها می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌رضوی خواستار راه‌اندازی میز گفت‌وگوی دولت و رسانه‌ها شد و گفت: خانه مطبوعات استان در این راستا نقش مهمی برعهده دارد و متولی راه‌اندازی میز گفت‌وگوی دولت و رسانه‌ها می‌شود.

به گزارشمناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی خانه مطبوعات استان خراسان‌رضوی، سیدجوادحسینی در دیدار با اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات خراسان‌رضوی افزود: راه‌اندازی میز گفت‌وگوی دولت و رسانه‌ها و ساماندهی نشست‌های خبری توسط خانه مطبوعات خراسان‌رضوی در این چارچوب می‌تواند نتیجه مؤثری در حوزه اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی و تعامل بخش‌های مختلف ایفا کند.

وی ادامه‌داد: دولت باید با تقویت رسانه‌ها در واقع به توسعه و رشد جامعه کمک کند و در این مسیر رسانه‌های همراه و منتقد هر دو باید حضور داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌رضوی خاطرنشان‌کرد: استانداری نیز برای هر اقدام و حمایتی از خانه مطبوعات خراسان‌رضوی آمادگی دارد و از هر امکانی که از طریق استانداری برای مجموعه بزرگ و اثرگذار رسانه‌ها و خانه مطبوعات استان خراسان‌رضوی قابل فراهم شدن باشد، فروگذار نمی‌کنیم.

وی افزود: لازم است در این زمینه طرح‌های عملیاتی خانه مطبوعات استان ارایه شود تا پیگیری کنیم.

حسینی با بیان این‌که یکی از ضرورت‌های حوزه رسانه‌ای داشتن تشکل صنفی قوی است، ادامه‌داد: در خراسان رضوی خانه مطبوعات استان طی سال‌های اخیر قوت یافته و می‌تواند نقش مؤثری در تعاملات رسانه‌ای با بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی و مردم ایفا نماید.

وی خاطرنشان‌کرد: این مجموعه به عنوان یک تشکل صنفی در کنار این مباحث و کارکرد‌ها می‌تواند زمینه گفت‌وگو و اطلاع‌رسانی با بسیاری از مسؤولان کشوری و بین‌المللی را که سالانه به مشهدالرضا (ع) سفر می‌کنند؛ فراهم کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی افزود: این مجموعه می‌تواند ظرفیت رسانه‌ای استان را برای معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام و شهری که کارکردی بین‌المللی دارد بر مبنای دیپلماسی رسانه‌ای وجهه همت خود قرار دهد.

وی ادامه داد: همچنین خوب است خانه مطبوعات خراسان‌رضوی برای معرفی و ارتقای ظرفیت رسانه‌های استان دستاورد مطبوعات را در قالب نمایشگاه‌هایی ارایه دهد.

حسینی گفت: استانداری موضوع اختصاص مکانی برای خانه مطبوعات خراسان‌رضوی و در واقع خانه‌دار شدن این خانه را پیگیری می‌کند.

رییس هیأت مدیره خانه مطبوعات خراسان‌رضوی نیز در این دیدار گفت: این استان بعد از تهران قطب رسانه‌ای کشور است و تقریباً همه شهرستان‌های استان دارای نشریه هستند که در اطلاع‌رسانی و تعامل دوجانبه مؤثرند.

سید جلال فیاضی افزود: امروز رسانه‌ها به سمت محلی شدن پیش می‌روند و در این میان شهر مشهد و خراسان رضوی از نظر نیروی تخصصی رشد خوبی یافته و ظرفیت‌های قابل توجهی دارد.

وی با بیان این‌که جامعه رسانه‌ای و خبرنگاران خوبی در استان وجود دارد، ادامه‌داد: رسانه‌ها و خبرنگاران استان از نجیب‌‌ترین فعالان رسانه‌ای کشور از نظر دلبستگی به نظام، انقلاب، رهبری و کشور هستند که با محدودیت‌ها و تنگناهای بسیار تلاش می‌کنند نقش مؤثر خود را به بهترین شکل ایفا کنند.

رییس هیأت مدیره خانه مطبوعات خراسان‌رضوی خاطرنشان‌کرد: رسانه‌ها اعم از منتقد و همراه، همواره یک فرصت هستند و مسؤولان و متولیان امر باید این ظرفیت را فرصتی برای پیشبرد جامعه بدانند و در تعامل با آن در راستای توسعه کشور و استان گام‌ بردارند.

وی افزود: امروز باید دستگاه‌ها به نحو مطلوب از ظرفیت رسانه‌ای استان استفاده کنند و با وجود آن‌که ارتباط خوبی بین مسؤولان استان و رسانه‌ها وجود دارد، اما باز هم گلایه‌هایی در مورد نحوه و میزان این تعاملات وجود دارد.

فیاضی با اشاره به گذشت بیش از ۱۶ سال از تأسیس خانه مطبوعات خراسان‌رضوی گفت: خانه مطبوعات استان هنوز خانه ندارد و در این راستا نیاز به حمایت و مساعدت جدی استانداری و مسؤولان استان است.

به گفته وی، بسیاری از امور را می‌شود به خانه مطبوعات استان واگذار کرد و در این راستا این خانه ظرفیت برگزاری همایش‌ها و ایجاد ستادهای اطلاع‌رسانی را در سطح مشهد و استان دارد.

رییس هیأت مدیره خانه مطبوعات خراسان‌رضوی با گلایه از تعاملات استانداری با هیأت مدیره قبلی خانه مطبوعات استان، گفت: انتظار ما در این دوره همکاری و همراهی‌های بیش‌تر از سوی استانداری با این تشکل صفی رسانه است.