اختصاص۴۵درصد از تسهیلات اشتغال فراگیر و پایدار روستایی به بخش کشاورزی

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری کردستان اختصاص۴۵درصد از تسهیلات اشتغال فراگیر و پایدار روستایی به بخش کشاورزی حسینی گفت: ۴۵درصد از تسهیلات بانکی اشتغال پایدار و فراگیر روستایی به بخش کشاورزی استان اختصاص دارد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از […]

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری کردستان

اختصاص۴۵درصد از تسهیلات اشتغال فراگیر و پایدار روستایی به بخش کشاورزی

حسینی گفت: ۴۵درصد از تسهیلات بانکی اشتغال پایدار و فراگیر روستایی به بخش کشاورزی استان اختصاص دارد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری کردستان در جلسه بررسی تسهیلات اشتغال فراگیر و پایدار روستایی با تأکید بر این‌که اشتغال و سرمایه‌گذاری در استان وضعیت مطلوبی ندارد، اظهارکرد: استان به لحاظ بیکاری رتبه سوم کشوری و سطح پایین درآمدی رتبه ۲۹ کشور را دارد.

وی افزود: میانگین درآمد سرانه کشور ۱۴میلیون تومان است اما کردستان با ۷ میلیون تومان، نصف میانگین درآمد سرانه کشور را دارد.

حسینی با بیان این‌که شکاف ایجاد شده با محدودیت منابع دولتی را نمی‌شود از بین برد، گفت: راهکار اساسی برای رفع این شکاف ورود سرمایه‌گذاران به استان است که به عنوان یک اولویت اساسی در حال اجرا می‌باشد.

وی اذعان‌کرد: کردستان در مقایسه با استان‌های دیگر به لحاظ اجرای پروژه‌های کلان، در شرایط مطلوبی قرار ندارد و تعامل مدیران استان با بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران می‌تواند در این زمینه راه‌گشا باشد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری کردستان اظهارداشت: در راستای تحرک‌بخشی اشتغال، اعتبار مناسبی در کشور به عنوان اشتغال فراگیر و همچنین برای تحرک بخشی اشتغال استان نیز اعلام شده است که با بررسی هرچه زودتر طرح‌ها و ارجاع به کمیته فنی برای تصویب اقدام خواهد شد.

حسینی یادآور شد: تعامل بیش‌تر مدیران بانکی، هماهنگی در اجرای جلسات پیگیری و بررسی طرح‌های معرفی شده با تأکید استاندار کردستان ظرف ۱۰روز باید اقدام شود .

وی در ادامه خاطرنشان‌کرد: ۱۹۰میلیاردتومان اعتبار برای ایجاد اشتغال فراگیر در مرحله اول اختصاص یافته است و در حال حاضر ۵۰ طرح مورد تأیید بانک است .

به گفته این مسؤول: با توجه به اختیارات به وجود آمده از سوی استاندار کردستان باید ۲۵۰میلیاردتومان در راستای ایجاد اشتغال منجر به پرداخت و سرمایه‌گذاری شود.

 

حسینی اذعان‌داشت: ظرفیت بالای کارشناسی در جهاد کشاورزی سرعت اشتغال در استان را شتاب می‌بخشد و ۴۵درصد از منابع تخصیص بانکی از محل اشتغال پایدار و فراگیر به بخش کشاورزی اختصاص دارد.