جشنواره خیرین مدرسه‌ساز شهرستان ساوه برگزار شد

جشنواره خیرین مدرسه‌ساز شهرستان ساوه برگزار شد معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه در این مراسم گفت: خیرین مدرسه‌ساز به قیامت و آخرت یقین دارند و همین یقین موجب مشارکت آنان در امر مدرسه‌سازی است . به گزارش مناقصه‌مزایده محمد‌بهاروند اظهار کرد: کار مدرسه‌سازی عمل به کلام وحی است و نزد خدا از اجر و […]

جشنواره خیرین مدرسه‌ساز شهرستان ساوه برگزار شد

معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه در این مراسم گفت: خیرین مدرسه‌ساز به قیامت و آخرت یقین دارند و همین یقین موجب مشارکت آنان در امر مدرسه‌سازی است .

به گزارش مناقصه‌مزایده محمد‌بهاروند اظهار کرد: کار مدرسه‌سازی عمل به کلام وحی است و نزد خدا از اجر و قرب بالایی برخوردار است. وی بیان کرد: هرگاه مردم در ساخت کشور مشارکت داشتند شاهد تحول و پیشرفت در تمامی ابعاد بودیم.

فرماندار ساوه تصریح کرد: اگر مشارکت خیرین ساوجی نبود قطعاً مدارس ساوه ۳یا ۴ شیفته بود.

بهاروند گفت: در نتیجه مشارکت خیرین زیرساخت‌های فرهنگی شهرستان تقویت شده و تعداد قبولی در کنکورهای سراسری به دلیل ارتقای کیفیت آموزشی و تأمین فضا و تجهیزات دو برابر شده است .

معاون استاندار و فرماندار ساوه گفت: هم‌اکنون در ساوه ۳۸۰ واحد آموزشی وجود دارد که ۲۵درصد در شهر و ۴۵درصد در روستا فرسوده و نیازمند بازسازی و نوسازی است.

قائمی، مدیرکل نوسازی مدارس استان‌مرکزی با اشاره به جایگاه خیرین در ارتقای فضاهای آموزشی اظهار داشت: در مجموعه آموزش‌وپرورش این افتخار را داریم که در خدمت انسان‌های بزرگ و نیک‌اندیش هستیم که نقش مهمی در ارتقای آموزشی، کیفی‌سازی و بسترسازی آموزش در کشور دارند.

وی افزود: شکوفایی استعداد‌ها در عرصه‌های مختلف علمی نیازمند بسترسازی و امکانات فضای مطلوب است تا شاهد فرار مغز‌ها نباشیم و تحقق این مهم با مشارکت و حمایت خیرین میسر است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان‌مرکزی تصریح کرد: دستگاه آموزش‌وپرورش به عنوان بزرگ‌ترین دستگاه دولتی کشور علاوه بر بالندگی نیازمند نگهداری است و بازسازی زیرساخت‌ها است.

قائمی بیان کرد: هم‌اکنون ۳۸ پروژه جدید آموزشی در ساوه درحال ساخت است و از آنجایی که طی چندسال اخیر بالغ بر ۵۰هزار نفرجمعیت به شهرستان ساوه اضافه شده بنابراین با توجه به جمعیت روبه افزایش نیازمند توسعه فضای آموزشی است.

وی ادامه داد: شهرستان ساوه با توجه به مهاجر پذیر بودن با کمبود فضای آموزشی مواجه است و اگر تا مهرماه ساخت و بازسازی فضاهای آموزشی را نداشته باشیم با توجه به آمار رو به افزایش دانش‌آموزان تعداد آنها در هر کلاس به ۴۰ نفر خواهد رسید و قطعاً اگر این اتفاق مرتفع نشود نمی‌توان انتظار آموزش مطلوب را داشت.

قائمی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ضمن ارایه گزارش از میزان مشارکت خیّرین شهرستان زرندیه گفت: در حال‌حاضر ۱۲۴ فضای آموزشی در شهرستان زرندیه موجود می‌باشد که از این تعداد ۵۰ واحد نیاز به تخریب و بازسازی دارند که تحقق این امر یاری خیرین نیک اندیش می‌طلبد.

وی افزود: ایجاد مراکز آموزشی و تربیتی با نشاط و فراهم کردن بستر و زمینه رشد و پرورش استعداد‌ها و توانمندی‌های بالقوه و تربیت نخبگان گامی مهم، ارزشمند و اثرگذار است که خیرین با ساخت اماکن آموزشی برای نسل آینده فراهم می‌کنند.