راه‌اندازی تصفیه‌خانه فاضلاب خانگی دو رودخانه رشت با ورود سرمایه‌گذار بخش‌خصوصی

راه‌اندازی تصفیه‌خانه فاضلاب خانگی دو رودخانه رشت با ورود سرمایه‌گذار بخش‌خصوصی  به پیشنهاد شهرداررشت سرمایه‌گذار بخش‌خصوصی در زمینه ایجاد و راه‌اندازی تصفیه‌خانه فاضلاب خانگی ورودی به رودخانه‌های زرجوب و گوهررود به شیوه خرید تضمینی پس آب ورود خواهد کرد. شهردار رشت بیان کرد: دو رودخانه گوهررود و زرجوب زمانی مکانی برای ماهیگیری و تفرجگاه و […]

راه‌اندازی تصفیه‌خانه فاضلاب خانگی دو رودخانه رشت با ورود سرمایه‌گذار بخش‌خصوصی

 به پیشنهاد شهرداررشت سرمایه‌گذار بخش‌خصوصی در زمینه ایجاد و راه‌اندازی تصفیه‌خانه فاضلاب خانگی ورودی به رودخانه‌های زرجوب و گوهررود به شیوه خرید تضمینی پس آب ورود خواهد کرد.

شهردار رشت بیان کرد: دو رودخانه گوهررود و زرجوب زمانی مکانی برای ماهیگیری و تفرجگاه و محلی برای تفریح شهروندان این شهر و شهرهای هم جوار بوده است که متأسفانه پس از گذشت سال‌ها امروز این دو رودخانه کم‌کم بر اثر بی‌توجهی‌ها به وادی فراموشی سپرده و روزانه بیش از ۶۶۰ لیتر فاضلاب وارد این رودخانه‌ها می‌شود .

نصرتی با تأکید بر اهمیت زیست‌محیطی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود تصریح کرد: در حال‌حاضر صدور مجوز خرید پس آب تصفیه شده برای ۱۱ استان صادر شده است و امروز با حمایت مدیران ارشد استان، نمایندگاه مردم در خانه مجلس و پارلمان محلی ضروری است تا این مجوز برای استان گیلان نیز صادر شود.

وی در ادامه با قدردانی از دکتر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به بازدید مجموعه مدیریت شهری به همراه دکتر عدل معاونت فنی – امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه از رودخانه‌های زرجوب و گوهررود افزود: با سپری شدن یک برنامه ۵ماهه و در پی برگزاری جلسات مکرر با مدیران مرتبط در تهران و استان گیلان پیشنهاد تخصصی ورود سرمایه‌گذار بخش‌خصوصی در زمینه ایجاد تصفیه‌خانه فاضلاب خانگی ورودی به رودخانه‌های زرجوب و گوهررود به شیوه خرید تضمینی پس آب از سوی اینجانب داده شد.

نصرتی با اشاره به مذاکرات انجام شده توسط سازمان برنامه‌وبودجه کشور با مهندس جانباز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور خاطر نشان کرد: علی‌رغم اینکه شهرداری متولی راه‌اندازی تصفیه‌خانه و رودخانه‌های شهری نیست و لیکن به دلیل اهمیت این موضوع از دید مدیریت شهری در پی مذاکرات انجام شده با شرکت آب و فاضلاب کشور، مطالعات مربوطه آغاز و با تهیه طرح کوتاه مدت مقدمات جذب سرمایه‌گذار شروع می‌شود.