بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان مرکزی برگزار شد

بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان مرکزی برگزار شد استاندار مرکزی گفت: بیش از ۸۰ درصد از تعهداتی که خیرین استان در زمینه نوسازی، بهسازی و تجهیز مدارس در سال گذاشته داده بودند، محقق شده است. سیدعلی آقازاده در بیست‌ویکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان، با اشاره به درگذشت محمدرضا حافظی، رییس جامعه خیرین مدرسه‌ساز، […]

بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان مرکزی برگزار شد

استاندار مرکزی گفت: بیش از ۸۰ درصد از تعهداتی که خیرین استان در زمینه نوسازی، بهسازی و تجهیز مدارس در سال گذاشته داده بودند، محقق شده است.

سیدعلی آقازاده در بیست‌ویکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان، با اشاره به درگذشت محمدرضا حافظی، رییس جامعه خیرین مدرسه‌ساز، اظهار کرد: این خیر مدرسه‌ساز، سال‌های زیادی از عمر خود را در راه خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم و دانش‌آموزان کشور صرف کرد و توشه معنوی ارزشمندی را از خود برجای گذاشت.

وی افزود: درگذشت این خیر مدرسه‌ساز سیل عظیمی از پیام‌های مردم و مسؤولین را به همراه داشت که این نشان از ۶۰ سال خدمت صادقانه این فرد به مردم و جامعه دارد. یاد مرحوم حافظی برای همیشه در اذهان مردم باقی خواهد ماند و امیدواریم ما نیز بتوانیم روزی به جایگاه این فرد دست پیدا کنیم. دانش‌آموزانی که امروزه در این مدارس می‌خوانند و در آینده مدیریت‌های مهم جامعه را به‌دست می‌گیرند، یقیناً ذهنشان مملو از محبت‌ها و خدمات امثال مرحوم حافظی خواهد بود.

آقازاده با بیان اینکه خیرین مدرسه‌ساز زیادی چون مرحوم محمدرضا حافظی در استان مرکزی و کشور وجود دارند که عمر خود را در گمنامی سپری می‌کنند، خاطر نشان کرد: استان مرکزی از جمله استان‌های پیشرو در راه‌اندازی مجمع خیرین مدرسه‌ساز بوده است و در زمانی که هیچ نقطه‌ای از کشور فعالیت‌های این مجمع به صورت رسمی شروع نشده بود، مردم و خیرین استان اقدامات ارزنده‌ای را در این زمینه انجام می‌دادند.

استاندار مرکزی گفت: هر کسی نام نیکی از خود برجای بگذارد، بی‌شک نمی‌میرد و حتی با نابودی جسمش نیز از یاد‌ها نمی‌رود. بسیاری از بزرگان ما در عرصه‌های علمی، دینی و فعالیت‌های اجتماعی خدمات راستینی را به مردم جامعه ارزانی داشته‌اند و امیدواریم ما با گرامیداشت یاد این خیران، بتوانیم راه آنان را تداوم بخشیم.

آقازاده ادامه داد: بواسطه خدمات شایسته مرحوم حافظی در عرصه مدرسه‌سازی، کمک‌های بسیاری در حدود چند صد میلیارد تومان برای ساخت مدارس و نوسازی اماکن آموزشی جمع‌آوری شد و سبب شد که خیل زیادی از دانش‌آموزانی که از امکانات اولیه آموزشی محروم بودند از این امکانات بهره‌مند شوند.

وی فعالیت خیرین را در زمینه مدرسه‌سازی و تجهیز فضاهای آموزشی، مایه افتخار خیران و جامعه دانست و اضافه کرد: خیرین استان مرکزی در مدت ۲۷ سال گذشته با همت بالای خود توانسته‌اند تا اقدامات بزرگی را انجام دهند و در تاریخ عمران و آموزش و پرورش استان نامی نیکی از خود به جا بگذارند. فعالیت ارزشمند خیران برای نسل‌های آینده کشور و فرزندان آنها مایه افتخار است و مهم نیست که در این مسیر چه مقدار هزینه می‌شود؛ بلکه اصل، اعتقادی است که خیران نسبت به این کار بزرگ دارند.

استاندار مرکزی با تأکید بر اینکه در خیرین خرد استان، خانم‌ها پیش‌قدم بوده‌اند، بیان کرد: خیرین در همه شرایط اقتصادی و فرهنگی کشور، از فعالیت خیرخواهانه خود دست برنداشته‌اند و این چشمه جوشان را همواره در حال فوران نگه داشته‌اند.

وی با بیان اینکه در حدود ۸۰ درصد از تعهد خیرین در بیستمین جشنواره خیرین استان مرکزی در سال گذشته محقق شده است، گفت: خیرین استان در سال گذشته در حدود ۱۸ میلیارد تومان تعهد داده بودند که خوشبختانه عمده این تعهدات انجام شده است و مابقی نیز به زودی محقق می‌شود.

آقازاده افزود: امیدواریم در سال‌جاری و با برگزاری این جشنواره بتوانیم قدوم مثبتی را در جهت نوسازی، بهسازی و تجهیز مدارس استان ‌برداریم. امروزه استان مرکزی بیش از گذشته به فضاهای مطلوب و استاندارد آموزشی نیاز دارد؛ چرا که با گذشت زمان بسیاری از ساختمان‌ها، از جمله فضاهای آموزشی، فرسوده می‌شوند و نیاز به نوسازی و یا بازسازی مجدد دارند.