۲۰۰۰ روستا از آب شرب برخوردار می‌شوند

وزیر نیرو ۲۰۰۰ روستا از آب شرب برخوردار می‌شوند وزیر نیرو، گفت: تا سال آینده در مجموع دو هزار روستا با دو میلیون نفر جمعیت از آب شرب برخوردار می‌شوند. به گزارش ایسنا، حمیدچیت‌چیان اظهار کرد: در قانون برنامه ششم باید سهم گذاشته شود برای روستا‌‌ها تا به آب شرب مطمئن دسترسی داشته باشند و […]

وزیر نیرو

۲۰۰۰ روستا از آب شرب برخوردار می‌شوند

وزیر نیرو، گفت: تا سال آینده در مجموع دو هزار روستا با دو میلیون نفر جمعیت از آب شرب برخوردار می‌شوند.

به گزارش ایسنا، حمیدچیت‌چیان اظهار کرد: در قانون برنامه ششم باید سهم گذاشته شود برای روستا‌‌ها تا به آب شرب مطمئن دسترسی داشته باشند و این وظیفه شرعی و قانونی است.

وی با اشاره به در نظر گرفتن اعتبار ۵۰۰ میلیون دلاری برای تأمین آب روستایی در بودجه امسال، گفت: برای ۲۵۲ روستا در سال جاری با این اعتبارات تأمین آب صورت گرفت و ۱۳۵ هزار نفر از آب شرب برخوردار شدند.

وزیر نیرو ادامه داد: ۹۶۹ روستا با ۵۰۴ هزار نفر جمعیت در هفته دولت، ۶۱ روستا با جمعیت ۳۱ هزار و ۵۰۰ نفر در ماه جاری و در استان قم ۳ روستا تا ۱۶۰۰ نفر از پروژه‌های آب شرب برخوردار می‌شوند.

چیت چیان به افتتاح ۱۶۰ سد بزرگ ملی و آخرین حلقه زنجیره انتقال آب به قمرود اشاره کرد و گفت: مناطق وسیع مرکزی و شرقی کشور از حیث آب فقیر هستند و تأمین آب شرب از دغدغه‌های وزارت نیرو و همه مسؤولان کشور است.

وی ادامه داد: در این مناطق عمده تأمین آب از آب‌های زیرزمینی است که این مهم نیز با تهدید مواجهه است چرا که اگر لایه اشباع زمین خشک شود، شاهد هجوم آب شور خواهیم بود و آب شرب نخواهیم داشت.

 

وزیر نیرو با بیان این‌که این اتفاق در خراسان‌جنوبی، قم و کرمان رخ داده است، گفت: وزارت نیرو متعهد است تا تأمین آب شرب برای مردم را به صورت مطمئن انجام دهد و این اطمینان را می‌دهیم که در تمام نقاط کشور اعم از شهر و روستا‌‌ها انتقال آب شرب تعطیل‌پذیر نیست.