آب و برق اطراف پلاسکو قطع نمی‌شود

آب و برق اطراف پلاسکو قطع نمی‌شود وزیر نیرو با بیان این‌که آب و برق مورد نیاز برای عملیات آواربرداری پلاسکو تأمین است، از فعالیت ۲۰۰ نفر از متخصصان شرکت آبفای تهران برای انجام عملیات آواربرداری و نجات خبر داد. به گزارش مهر، حمیدچیت‌چیان با حضور در محل آواربرداری ساختمان پلاسکوی تهران در جمع خبرنگاران، […]

آب و برق اطراف پلاسکو قطع نمی‌شود

وزیر نیرو با بیان این‌که آب و برق مورد نیاز برای عملیات آواربرداری پلاسکو تأمین است، از فعالیت ۲۰۰ نفر از متخصصان شرکت آبفای تهران برای انجام عملیات آواربرداری و نجات خبر داد.

به گزارش مهر، حمیدچیت‌چیان با حضور در محل آواربرداری ساختمان پلاسکوی تهران در جمع خبرنگاران، گفت: خدمات آب و برق در نقاط و مناطق اطراف محل حادثه پلاسکو کاملاً تأمین شده و هیچ مشکلی برای تأمین آب و برق مورد نیاز امدادرسانان و آواربرداران هم وجود ندارد.

وزیر نیرو با اعلام این‌که هم اکنون با استقرار تعدادی ژنراتور و پست‌سیار، برق‌رسانی به منطقه در حال انجام است و همه ساختمان‌های اطراف محل حادثه نیز برقدارند، تصریح کرد: در شرایط فعلی فشار آب مورد نیاز برای اطفای حریق در محل افزایش یافته و برای امدادرسانی و آواربرداری تعدادی ماشین‌آلات سنگین همچون جرثقیل، بیل مکانیکی و لودر در اختیار مدیران منطقه قرارداده شده است.

این عضو کابینه دولت با یادآوری این‌که حدود ۱۵ دقیقه بعد از وقوع این حادثه، همکاران بخش برق وزارت نیرو و شرکت توزیع برق تهران در محل حادثه حضور داشتند، اظهار داشت: ابتدا حدود ۵ پست اطراف ساختمان، بدون برق شدند زیرا احتمال وجود داشت با آتش گرفتن شبکه برق، این حادثه گسترش یابد.

این مقام مسؤول با بیان این‌که به تدریج برق مورد نیاز ساکنان ساختمان‌های اطراف نیز تأمین شد، تأکید کرد: برای انجام عملیات آواربرداری و امدادرسانی مانند برشکاری و تأمین روشنایی کافی، نیاز به برق‌سیار بود که این کار هم انجام شد و هم‌اکنون با استقرار تعداد قابل‌توجهی ژانراتور، به صورت سیار برق‌رسانی انجام می‌شود و تمام ساختمان‌های اطراف نیز برق دارد.

چیت‌چیان افزود: در بخش آب کار گسترده‌تری صورت گرفت و حدود ۲۰۰ نفر از همکاران آبفا حضور یافتند و برای تأمین آب مورد نیاز آتش‌نشانان، فشار آب منطقه افزایش یافت.

 

به گفته وی هم اکنون تعداد قابل توجهی ماشین‌آلات سنگین مشغول کار هستند و ۲۸ نفر از همکاران آبفا مشغول برشکاری قطعات بزرگ تیرآهن هستند.