افزایش تولید روزانه ۳ میلیون لیتر بنزین در پالایشگاه بندرعباس

افزایش تولید روزانه ۳ میلیون لیتر بنزین در پالایشگاه بندرعباس راه‌اندازی واحد جدید بنزین‌سازی پالایشگاه نفت بندرعباس روزانه ۳ میلیون لیتر به تولید بنزین یورو٤ کشور می‎افزاید. به گزارش شانا، با تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان و متخصصان داخلی، پروژه واحد جدید بنزین‌سازی پالایشگاه بندرعباس مراحل پایانی راه‌اندازی را طی کرده و آماده بهره‌برداری است. هاشم‌نامور، مدیرعامل […]

افزایش تولید روزانه ۳ میلیون لیتر بنزین در پالایشگاه بندرعباس

راه‌اندازی واحد جدید بنزین‌سازی پالایشگاه نفت بندرعباس روزانه ۳ میلیون لیتر به تولید بنزین یورو٤ کشور میافزاید.

به گزارش شانا، با تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان و متخصصان داخلی، پروژه واحد جدید بنزین‌سازی پالایشگاه بندرعباس مراحل پایانی راه‌اندازی را طی کرده و آماده بهره‌برداری است.

هاشم‌نامور، مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس در این باره گفت: واحد جدید بنزین‌سازی پالایشگاه بندرعباس با هدف افزایش کمیت و کیفیت بنزین را میتوان به ۴ بخش تصفیه نفتای سنگین، اکتان‌افزا، احیای کاتالیست و تثبیت کننده تقسیم کرد که عملیات اجرایی بخش تصفیه نفتا (NHT) به عنوان تأمین‌کننده خوراک بخش بنزین‌سازی، در بهمنماه ٩٥ تکمیل، راه‌اندازی و بهره‌برداری شد.

وی با بیان این‌که پروژه افزایش ظرفیت تولید بنزین از طرحهای مهم کشور و از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی در سیاستهای کلان کشور به شمار میآید، افزود: بهمنظور تحقق این رویکرد و رفع نیاز کشور در حوزه انرژی و تأمین فرآوردههای نفتی، توسعه ظرفیت پالایشی، حفظ منافع ملی و بهره‌گیری از سرمایه‌گذاریهای انجام شده با تلاش کارکنان متعهد، پروژه واحد جدید بنزین‌سازی آماده بهره‌برداری است.

وی تصریح کرد: ظرفیت واحد جدید بنزین‌سازی روزانه ٢٥ هزار بشکه است که سبب تولید روزانه حدود ۳ میلیون لیتر بنزین با کیفیت استانداردهای یورو ٤ می‌شود و ظرفیت تولید بنزین پالایشگاه بندرعباس را تا سقف ١٢ میلیون لیتر در روز افزایش میدهد.

نامور گفت: با توجه به اهمیت بهره‌برداری و راه‌اندازی پروژه افزایش ظرفیت بنزین، کارکنان و متخصصان پالایشگاه نفت بندرعباس در دو شیفت کاری به شکل تمام وقت و حتی در روزهای تعطیل در حال فعالیت بودهاند.

 

وی افزود: اجرای مؤثر، کارآمد، موفقیت‌آمیز و همزمانی راه‌اندازی پروژه با دیگر فعالیت‌های واحد‌های عملیاتی، با برنامه‌ریزی، کنترل دقیق، پایش مستمر و روزانه پیشرفت کار با حداکثر بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و با مشارکت، همکاری، همدلی و تلاش خستگی‌ناپذیر کارکنان شاغل در پروژه محقق شده است.