شرکت خصولتی معنایی ندارد

مدیرعامل هلدینگ خلیج‌فارس شرکت خصولتی معنایی ندارد مدیرعامل هلدینگ خلیج‌فارس، درمورد خلأهای مدیریت در ایران، اظهار کرد: مدیریت در اکثر بخش‌ها در ایران، با بهره‌گیری از روش‌های علمی نیست؛ درصورتی که در کشور به صورت علمی، مدیریت صورت گیرد، شرکت‌ها و سازمان‌ها خود به خود به سمت استانداردهای جهانی، پیش می‌روند. به گزارش انرژی امروز، […]

مدیرعامل هلدینگ خلیج‌فارس

شرکت خصولتی معنایی ندارد

مدیرعامل هلدینگ خلیج‌فارس، درمورد خلأهای مدیریت در ایران، اظهار کرد: مدیریت در اکثر بخش‌ها در ایران، با بهره‌گیری از روش‌های علمی نیست؛ درصورتی که در کشور به صورت علمی، مدیریت صورت گیرد، شرکت‌ها و سازمان‌ها خود به خود به سمت استانداردهای جهانی، پیش می‌روند.

به گزارش انرژی امروز، براساس آخرین رده‌بندی مدیران برتر پتروشیمی و چهره‌های تأثیرگذار در سال ۲۰۱۶ توسط مؤسسه بین‌المللی ICIS، عادل‌نژادسلیم، مدیرعامل هلدینگ خلیج‌فارس رتبه سی‌ویکم را از آن خود کرد.

وی با اشاره به این‌که تلاش کردیم در هلدینگ خلیج‌فارس از مدیریت علمی بهره ببریم، گفت: درصدی نیز در ایران مسیر موفق شدیم و عملکردمان شاهد این کامیابی است.

مدیرعامل هلدینگ خلیج‌فارس با اشاره به این‌که «باید برای بهره‌برداری بهتر از منابع کشور، اصلاحاتی صورت گیرد»، اظهار کرد: با اصلاح مدیریت می‌توان از منابع در دست، بهتر استفاده کرد.

وی یادآور شد: درصورتی‌که بهترین منابع را در دست داشته باشید اما مدیریت درست صورت نگیرد، مطمئن باشید به هدف نمی‌رسید و امکان استفاده صحیح از منابع و امکانات را ندارید.

مدیرعامل هلدینگ خلیج‌فارس درمورد رعایت شایسته‌سالاری در کشور نیز، گفت: شایسته‌سالاری در صنعت پتروشیمی صورت می‌گیرد چراکه شرکت‌ها خصوصی هستند. شرکت خصوصی بودجه دولتی در اختیار ندارد و باید استفاده مطلوب از منابع داشته باشد.

 

نژادسلیم درمورد شرکت‌های خصولتی با انتقاد از این نام، گفت: شرکت خصولتی معنا ندارد؛ هنگامی که سهام دولت کم‌تر از ۵۰ درصد باشد، آن شرکت خصوصی محسوب می‌شود. عنوان خصولتی را قبول ندارم؛ این شرکت‌ها نیز از قانون تجارت تبعیت می‌کنند.