تأمین هزینه ۶۵۰ دلاری ساخت یک سکو از صندوق توسعه ملی

تأمین هزینه ۶۵۰ دلاری ساخت یک سکو از صندوق توسعه ملی مجری طرح توسعه فازهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس‌جنوبی گفت: هزینه ۴سکو مربوط به فاز‌۲۲ پارس‌جنوبی حدود ۶۵۰میلیون‌دلار شده است که از طریق صندوق توسعه ملی و منابع داخلی وزارت نفت تأمین شد. به گزارش مهر، فرهادایزدجو هزینه ساخت ۴سکو مربوط به فاز۲۲ پارس‌جنوبی […]

تأمین هزینه ۶۵۰ دلاری ساخت یک سکو از صندوق توسعه ملی

مجری طرح توسعه فازهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس‌جنوبی گفت: هزینه ۴سکو مربوط به فاز‌۲۲ پارس‌جنوبی حدود ۶۵۰میلیون‌دلار شده است که از طریق صندوق توسعه ملی و منابع داخلی وزارت نفت تأمین شد.

به گزارش مهر، فرهادایزدجو هزینه ساخت ۴سکو مربوط به فاز۲۲ پارس‌جنوبی را حدود ۶۵۰میلیون‌دلار اعلام کرد و گفت: هزینه ساخت سکویی که عملیات ساخت آن به اتمام رسیده و بارگیری شد، حدود یک چهارم این مبلغ و به‌طور تقریبی ۱۷۰میلیون‌دلار است.

وی درباره منبع تأمین مالی این پروژه تصریح‌کرد: بخشی از این تأمین مالی از طریق صندوق توسعه ملی و بخشی دیگر نیز از منابع داخلی وزارت نفت انجام شده است.

ایزدجو همچنین در ارتباط با وعده غلامرضامنوچهری، معاون مهندسی و توسعه شرکت ملی نفت ایران در اسفندماه سال۹۵ برای بارگیری این سکو در تیر ماه سال‌جاری، توضیح داد: ممکن است به دلیل پرداخت‌های مالی از سوی پیمانکاران اندکی تأخیر ایجاد شده باشد اما آنچه اهمیت دارد، ساخت و اتمام همزمان و کامل بخش‌های مختلف هر فاز است.