روستاهای بدون کد برق‌رسانی می‌شوند

روستاهای بدون کد برق‌رسانی می‌شوند مجری طرح برق‌رسانی روستایی کشور از برق‌رسانی به روستاهای بدون کد و دسترسی خبر داد و گفت: شرکت توانیر برای این منظور برنامه‌ریزی کرده است. به‌گزارش پاون؛ ولی‌ا…مصلحتی‌شربیانی، از شناسایی ۴۰۰ روستا در سطح کشور در سال جاری در بحث برق رسانی خبر داد و افزود: این روستا‌‌ها به دلیل […]

روستاهای بدون کد برق‌رسانی می‌شوند

مجری طرح برق‌رسانی روستایی کشور از برق‌رسانی به روستاهای بدون کد و دسترسی خبر داد و گفت: شرکت توانیر برای این منظور برنامه‌ریزی کرده است.

به‌گزارش پاون؛ ولی‌ا…مصلحتی‌شربیانی، از شناسایی ۴۰۰ روستا در سطح کشور در سال جاری در بحث برق رسانی خبر داد و افزود: این روستا‌‌ها به دلیل نداشتن کد روستایی و واقع شدن در مناطقی که معارض داشته و جاده نداشتند در برنامه نبودند که با رفع این موانع در موافقتنامه قرار گرفته و بر قدار می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر ۳۰ درصد جمعیت در روستا‌‌ها هستند و رشد جمعیت در روستا‌‌ها بالا است بنابراین در برخی روستا‌‌ها و مناطق که رشد جمعیت به ۱۰خانوار برسد ما موظفیم آنها را برق دار کنیم.

مجری طرح برق روستایی کشور با بیان این‌که برخی روستا‌‌ها به وسیله انرژی‌های نو برق رسانی می‌شوند، گفت: به‌طور مثال دراستان کرمان از این ظرفیت اقتصادی به نحو مناسب استفاده شده است.

بر پایه این گزارش، در سال جاری در قالب تفاهم‌نامه شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان با شرکت توانیر، تعداد ۷روستا در شمال استان کرمان تأمین برق و روشنایی ۷۶روستا نیز با اعتباری بالغ بر ۲۰میلیارد ریال اجرا شده است.