عملکرد مطلوب عمرانی دولت علی‌رغم همه تنگناها

معاونان وزیر راه‌وشهرسازی تأکید کردند عملکرد مطلوب عمرانی دولت علی‌رغم همه تنگناها دو تن از معاونان وزیر راه وشهرسازی با تأیید حق مسلم نمایندگان در خصوص استیضاح وزیر راه و شهرسازی خواستار نگاه منصفانه در خصوص عملکرد چندساله این وزارت خانه در دولت یازدهم و دوازدهم شدند. به گزارش صما، ۱۳اسفند۹۶ کمیسیون عمران مجلس جلسه‌ […]

معاونان وزیر راه‌وشهرسازی تأکید کردند

عملکرد مطلوب عمرانی دولت علی‌رغم همه تنگناها

دو تن از معاونان وزیر راه وشهرسازی با تأیید حق مسلم نمایندگان در خصوص استیضاح وزیر راه و شهرسازی خواستار نگاه منصفانه در خصوص عملکرد چندساله این وزارت خانه در دولت یازدهم و دوازدهم شدند.

به گزارش صما، ۱۳اسفند۹۶ کمیسیون عمران مجلس جلسه‌ دوساعته با وزیر راه و شهرسازی برای پاسخگویی به سؤالات تعدادی از نمایندگان برگزار کرد، در این جلسه تعدادی از نمایندگان مجلس که خواستار استیضاح وزیر راه و شهرسازی بودند سؤالاتی را از آخوندی پرسیدند، اما نمایندگان از پاسخ‌های وزیر راه و شهرسازی قانع نشدند و مقرر شده در هفته جاری این استیضاح به‌صورت علنی در صحن مجلس برگزار شود.

عملکرد دولت در بخش عمران مطلوب است

در این خصوص مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور با بیان این‌که علی‌رغم تنگناهای مالی زیاد عملکرد دولت در بخش عمران مطلوب بوده است گفت: ۴سال اخیر جز سال‌های بسیار سخت مالی برای دولت یازدهم بوده است.

خیرا…خادمی با بیان مطلب فوق گفت: علی‌رغم این کمبود‌ها تمام معاونان و مدیران وزارت راه و شهرسازی عملکرد قابل قبولی از خود ارایه داده و پروژه‌های نیمه‌تمام متعددی را به سرانجام رساندند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور گفت: به‌یقین می‌توان ادعا داشت فعالیت دولت یازدهم در بخش ریلی جز درخشان‌‌ترین پرونده‌های عملکردی دولت یازدهم و دوازدهم در بین بخش‌های مختلف است.

خادمی با بیان این‌که نباید مهر بی‌انصافی بر عملکرد وزارت خانه طویل و دراز زد. خاطرنشان کرد: اگرچه کمبودهایی در این زمینه است. اما وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم و دوازدهم تمام توان خود را برای توسعه کشور برداشته و در این مسیر رنج‌‌ها و سرزنش‌های متعددی به جان خریده و همیشه خود را خادم مردم و شهروندان دانسته است.

وی درنهایت گفت: امیدوارم نمایندگان مجلس با چشمان بازتری به عملکرد وزارت راه و شهرسازی در طی ۴ سال اخیر داشته باشند؛ و فراموش نکند همواره پایان سال یکی از پرکار‌ترین و سخت‌‌ترین زمان برای وزارت راه و شهرسازی است و ایجاد تنش در این بازده زمانی به صلاح کشور نیست.

استیضاح حق مسلم نمایندگان است

در همین زمینه معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور، نیز با بیان این‌که استیضاح حق نمایندگان است، گفت: این حق باید به‌درستی ادا شده و نتیجه مطلوبی برای توسعه کشور داشته باشد.

سید حسین میر شفیع با بیان مطلب فوق گفت: اگرچه ما از بدنه همین وزارت خانه هستیم اما باید نگاه‌ها به عملکرد یک وزارت خانه کاملاً منصفانه و موجه باشد.

وی با بیان این‌که با تمامی کمبود‌ها این وزارت خانه عملکرد راضی‌کننده‌ای در چند سال اخیر داشت تأکید کرد: اگرچه استیضاح حق نمایندگان است. اما امیدوارم نگاه‌ها کاملاً بی‌طرفانه و در مسیر بهبود و توسعه کشور باشد.

میر شفیع گفت: بیش از ۲۸۵کیلومتر آزادراه در زمان دولت یازدهم به بهره‌برداری رسیده است. براساس چشم‌انداز ۱۴۰۴ باید طول آزادراه‌های کشور باید به بیش از ۸هزار کیلومتر افزایش یابد، هم‌اکنون طول آزادراه‌های کشور به بیش از دوهزارو۵۰۰کیلومتر رسیده و دولت در تلاش است در راستای ارتقا ایمنی و تسهیل تردد در محورهای برون‌شهری کشور با برنامه‌ریزی‌های مناسب آن را به بیش از ۸هزار کیلومتر افزایش دهد.

وی گفت: همه این تلاش‌ها علی‌رغم کمبود منابع قابل‌تقدیر است. ما به پیشرفت‌های زیادی در عرصه راه و شهرسازی دست‌یافتیم و مطمئن شاهد نگاه روبه‌جلو در عرصه راه و شهرسازی خواهیم بود.

وی در پایان ضمن تأیید حق نمایندگان در خصوص استیضاح وزیر راه و شهرسازی از همه نمایندگان خواست از هرگونه نگاه غیرمنصفانه در این زمینه خودداری کنند.