۳٫۳۰۰ میلیون بشکه نفت خام سوآپ به تهران رسید

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ۳٫۳۰۰ میلیون بشکه نفت خام سوآپ به تهران رسید مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران آخرین اخبار از میزان و مذاکرات صورت گرفته در مورد سوآپ نفت خام و فرآورده‌های نفتی را تشریح کرد. به گزارش ایسنا، جعفری‌نسب، با تأکید بر این‌که آغاز برنامه سوآپ به […]

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت

۳٫۳۰۰ میلیون بشکه نفت خام سوآپ به تهران رسید

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران آخرین اخبار از میزان و مذاکرات صورت گرفته در مورد سوآپ نفت خام و فرآورده‌های نفتی را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، جعفری‌نسب، با تأکید بر این‌که آغاز برنامه سوآپ به نیازهای کشورهای همسایه بستگی دارد، اظهارکرد: تاکنون در این مورد درخواست جدیدی نداشتیم، اما احتمال دارد با عراق از طرف جنوب یعنی از سمت بصره هم سوآپ داشته باشیم.

وی افزود: این سوآپ، سوآپ فرآورده و نفت خام است و در حال مذاکره هستیم. مذاکرات در این مورد است که فرآورده‌های نفتی پالایشگاه آبادان را برای عراق سوآپ کنیم و معادل آن نفت خام بگیریم.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در ادامه از سوآپ ۳ میلیون و ٣٠٠هزار بشکه نفت خام سوآپ به منطقه تهران خبر داد و گفت: افزایش میزان روزانه سوآپ بستگی به برنامه شرکت نیکو دارد.

براساس این گزارش، سال گذشته پس از ۷ سال وقفه در سوآپ نفت کشور، ۳۶۰ هزار بشکه نفت خام از طریق خط لوله ۳۲ اینچ نکا، ساری، ری سوآپ و به پالایشگاه تهران وارد شد.