واردات نفت آسیا از ایران رکورد زد

واردات نفت آسیا از ایران رکورد زد آمارهای رسمی و رهگیری نفتکش‌‌ها نشان داد واردات نفت‌خام ایران از سوی خریداران بزرگ در آسیا در مارس به بالا‌ترین میزان در ۵ماه گذشته رسید. به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، چین، هند، ژاپن و کره‌جنوبی ماه میلادی گذشته مجموعا ۱٫۷۳میلیون بشکه در روز نفت از ایران […]

واردات نفت آسیا از ایران رکورد زد

آمارهای رسمی و رهگیری نفتکش‌‌ها نشان داد واردات نفت‌خام ایران از سوی خریداران بزرگ در آسیا در مارس به بالا‌ترین میزان در ۵ماه گذشته رسید.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، چین، هند، ژاپن و کره‌جنوبی ماه میلادی گذشته مجموعا ۱٫۷۳میلیون بشکه در روز نفت از ایران وارد کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال۲۰۱۷ به میزان ۱۲٫۵درصد کاهش داشت، اما بالا‌ترین میزان واردات از اکتبر به این سو بود.

واردات نفت چین از ایران در مارس به ۷۲۶هزار بشکه در روز رسید که حدود ۱۶درصد نسبت به مارس سال گذشته افزایش داشت و از پایین ۵۰۰ هزار بشکه در روز در فوریه بهبود یافت. میزان واردات نفت این کشور از ایران از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷٫۲ درصد رشد کرده و به ۶۵۵ هزار و ۵۶۱ بشکه در روز رسیده است.

واردات هند از ایران طی ماه میلادی گذشته ۱۸درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت و به حدود ۴۳۰هزار بشکه در روز رسید. میزان واردات نفت این کشور از ایران از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸٫۸ درصد کاهش داشته و به ۵۲۲ هزار و ۷۰۰ بشکه در روز رسیده است.

خرید کره‌جنوبی از ایران بیش از یک‌سوم (۳۷٫۴درصد) کاهش یافت و به ۳۷۴هزار و ۹۷ بشکه در روز رسید. میزان واردات نفت این کشور از ایران از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۹درصد کاهش داشته و به ۳۱۶ هزار و ۶۳۳ بشکه در روز رسیده است.

آمار وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن نشان داد واردات این کشور از ایران در مارس نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۲درصد کاهش یافت و به ۱۹۶ هزار و ۶۶۳ بشکه در روز رسید. میزان واردات نفت ژاپن از ایران از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته۱۲٫۴ درصد کاهش داشته و به ۱۹۳هزار و ۷۹۶ بشکه در روز رسیده است.