ردپای خط شکن‌های نفت در کتاب «مردان اکتشاف »

  ردپای خط شکن‌های نفت در کتاب «مردان اکتشاف » گروه انرژی- کتاب «مردان اکتشاف» با حضور مدیران نفتی رونمایی شد. به گزارش مناقصه‌مزایده، در این مراسم سید صالح هندی، سکاندار مدیریت اکتشاف شرکت نفت با اشاره به اهمیت توجه به ارزش کار پرسنل اکتشاف بیان‌کرد: شرکت اکتشاف به عنوان اولین حلقه زنجیره ارزش صنعت […]

 

ردپای خط شکن‌های نفت در کتاب «مردان اکتشاف »

گروه انرژی- کتاب «مردان اکتشاف» با حضور مدیران نفتی رونمایی شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده، در این مراسم سید صالح هندی، سکاندار مدیریت اکتشاف شرکت نفت با اشاره به اهمیت توجه به ارزش کار پرسنل اکتشاف بیان‌کرد: شرکت اکتشاف به عنوان اولین حلقه زنجیره ارزش صنعت نفت کار بزرگی را به دوش می‌کشد، اما با این وجود افراد شاغل در این حوزه همیشه در گمنامی سیر می‌کردند و آنچنان که باید نامی از آنها برده نشده، امید است کتاب مردان اکتشاف پیش زمینه‌ای برای معرفی کارکنان اکتشاف باشد.

هندی با بیان این‌که شاغلین اکتشاف خط‌شکن‌هایی هستند که در زمان عملیات کسی ردی از آنها را نمی‌بیند، ادامه داد: درگذشته افرادی از تیم مدیریت اکتشاف در مناطق عملیاتی بودند که به مقام شهادت نائل گشتند، در اکتشاف میدان آزادگان به‌عنوان بزرگ‌ترین میدان نفتی بعد از انقلاب دو شهید دادیم؛ ولی هیچوقت در افتتاح طرح‌های توسعه‌ای نامی از افرادی که این فیلد‌ها را کشف کرده‌اند، مشاهده نشده است. در صورتی‌که تمام فرایند تولیدی که اتفاق می‌افتد اولین اقدام آن از سوی اکتشاف صورت می‌گیرد.

وی با تأکید بر این‌که تاکنون قیچی مسؤولی روبانی را برای اکتشاف نبریده است، تصریح‌کرد: مردان اکتشاف موقع عملیات به جایی می‌روند که کسی تاکنون نرفته است و شروع به عملیات می‌کنند.

به گفته هندی مجموعه کار اکتشاف یک فرایند تیمی است که منجر به کشف و معرفی میادین نفت و گاز می‌شود، انجام این گونه کارهای فرهنگی کار قابل تقدیری است.

گفتنی است مراسم رونمایی از کتاب مردان اکتشاف، با حضور سید صالح هندی مدیر اکتشاف شرکت نفت، اکبر نعمت‌اللهی مدیر موزه‌ها و اسناد صنعت نفت، محمد ناصری رییس روابط‌عمومی شرکت ملی نفت، سعید حسنی رییس روابط‌عمومی مدیریت اکتشاف نفت و جمعی دیگر از مدیران برگزار شد.