جذب دو هزار نیروی جدید در وزارت نیرو

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو اعلام کرد جذب دو هزار نیروی جدید در وزارت نیرو معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو گفت: با توجه به نیازهای استخدامی اعلام شده توسط شرکت‌های وابسته (غیردولتی)، زیرمجموعه توانیر و آب و فاضلاب، وزارت نیرو در نظر دارد با برنامه‌ریزی لازم نسبت به برگزاری آزمون مربوطه […]

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو اعلام کرد

جذب دو هزار نیروی جدید در وزارت نیرو

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو گفت: با توجه به نیازهای استخدامی اعلام شده توسط شرکت‌های وابسته (غیردولتی)، زیرمجموعه توانیر و آب و فاضلاب، وزارت نیرو در نظر دارد با برنامه‌ریزی لازم نسبت به برگزاری آزمون مربوطه حداکثر تا پایان مهرماه سال‌جاری به منظور جذب حدود دو هزار نفر در شرکت‌های مذکور اقدام کند.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت نیرو، علی‌اکبر مهاجری به نحوه محاسبه حقوق پرسنل شرکت‌های برق منطقه‌ای پرداخت و افزود: با توجه به این‌که شرکت‌های وزارت نیرو به دو بخش دولتی و غیردولتی تقسیم می‌شوند، بدین منظور حقوق و مزایا بخش غیردولتی تابع مصوبات شورایعالی کار و بخشنامه‌های صادره توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی افزود: با توجه به صدور مصوبه شورایعالی کار و بخشنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بخشنامه مربوط به افزایش حقوق و مزایای کارکنان شرکت‌های غیردولتی در تاریخ ۹ اردیبهشت با امضای وزیر نیرو به شرکت‌های مذکور ابلاغ شده است که بر اساس این بخشنامه حقوق و مزایای شرکت‌های مذکور در چارچوب طرح طبقه‌بندی و ارزشیابی مشاغل شرکت‌های وابسته (غیردولتی) به‌طور میانگین حدود ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.

مهاجری با بیان این‌که حداقل دستمزد روزانه در این شرکت‌ها ۳۷۰ هزار و ۴۲۳ ریال تعیین شده و از ابتدای فروردین‌ماه امسال قابل پرداخت است، تصریح‌کرد: در بخش دولتی نیز در چارچوب قانون بودجه سال ۱۳۹۷ و ضوابط اجرایی آن که اخیراً به تصویب هیأت وزیران رسیده است اقدام خواهد شد و افزایش‌های مرتبط با این مصوبه نیز در حوزه ستادی وزارت نیرو و شرکت‌های تابعه دولتی از ابتدای فروردین‌ماه امسال قابل اعمال خواهد بود.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو با اشاره به این‌که براساس قانون، حداقل حقوق در بخش کارگری حدود ۲۰ درصد و در بخش کارمندی حدود ۱۶ درصد افزایش داشته است، عنوان‌کرد: در همین راستا طرحی برای همسان‌‌سازی حقوق کارکنان مدت معین در دستور کار دولت قرار گرفته است و امید می‌‌رود در صورت تأمین منابع مالی تصویب و ابلاغ شود.

وی خاطرنشان‌کرد: با تصویب و ابلاغ این طرح که به تصویب شورای حقوق دستمزد کشور رسیده است نگرانی بخش دیگری از پرسنل وزارت نیرو مرتفع خواهد شد. مطمئناً با درک بالای همکاران اعم از مدیران و کادرهای عملیاتی از شرایط کنونی کشور، آب و برق که زیربنای همه زیربناهاست با بهترین شکل مدیریت شود.

وی تأکیدکرد: با توجه به نیازهای استخدامی اعلام شده توسط شرکت‌‌های وابسته (غیردولتی) زیرمجموعه شرکت توانیر و آب و فاضلاب، وزارت نیرو در نظر دارد با برنامه‌ریزی لازم نسبت به برگزاری آزمون مربوطه حداکثر تا پایان مهرماه سال جاری به منظور جذب حدود دو هزار نفر در شرکت‌های مذکور اقدام کند. تمامی همکاران حجمی، شرکتی و پیمانکاری می‌توانند در آزمون‌‌ها شرکت کنند و در صورت قبولی و شرایط احراز به صورت مستقیم با شرکت‌های وابسته همکاری کنند.