البرز با کمبود آب مواجه می‌شود

البرز با کمبود آب مواجه می‌شود با روند فعلی مهاجرت به استان البرز تا سال ۱۴۰۵ شمسی، این استان با کمبود آب شرب به میزان ۱۰۰ میلیون مترمکعب در سال مواجه می‌شود. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی آبفای البرز، غلامرضا رضایی‌فر مدیرعامل آبفای شهری و رییس شورای هماهنگی و انسجام‌بخشی صنعت آب و […]

البرز با کمبود آب مواجه می‌شود

با روند فعلی مهاجرت به استان البرز تا سال ۱۴۰۵ شمسی، این استان با کمبود آب شرب به میزان ۱۰۰ میلیون مترمکعب در سال مواجه می‌شود.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی آبفای البرز، غلامرضا رضایی‌فر مدیرعامل آبفای شهری و رییس شورای هماهنگی و انسجام‌بخشی صنعت آب و برق البرز در نشستی با حضور مدیران آب منطقه‌ای، آبفای روستایی، توزیع نیروی برق، نیروگاه منتظر قائم و مدیرکل مدیریت بحران استانداری که در آبفای البرز برگزار شد، با بیان این مطلب اظهارداشت: درحالی‌که از تمام ظرفیت‌های آب زیرزمینی وسطحی در البرز برای شرب مردم استفاده می‌شود، هم‌اکنون تولید و مصرف آب در نقطه سر به سر است و در صورت بروز مشکل غیرمتعارف برای تأسیسات، بلافاصله خدمت‌رسانی به مردم دچار وقفه خواهد شد.

وی افزود: در روزهای اخیر به دنبال قطع ناخواسته برق در مناطق مختلف استان و از آنجا که کارکرد تأسیسات چاه، ایستگاه‌های پمپاژ و… وابسته به نیروی برق هستند، توزیع آب دچار وقفه شده و قطع آب در برخی مناطق به‌ وجود آمد.

وی بیان‌داشت: طی سال‌های اخیر درحالی که در بخش ساخت و ساز شاهد رکود بودیم، سالانه بیش از ۵۰ هزار واحد جدید متقاضی انشعاب آب بودند و این یعنی با وجود محدودیت در منابع آب، هر روز شاهد رشد متقاضی آب هستیم و هر قدر برای ایجاد تأسیسات جدید تلاش می‌کنیم باز هم از روند رشد جمعیت و نیازهای آبی عقب هستیم.

اسکندری، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هم اظهارداشت: در اولین روز جابه‌جایی ساعت کار ادارات، صرفه‌جویی قابل توجهی در حدود ۴۰ مگاوات در مصرف برق به ثبت رسید که پیشنهاد ادامه این روند به استاندار البرز داده شد.