حوادث غیرمترقبه علت خاموشی‌های خارج از برنامه!

حوادث غیرمترقبه علت خاموشی‌های خارج از برنامه! سخنگوی صنعت برق کشور گفت: خاموشی‌های خارج از برنامه اعلام شده و تغییر جدول خاموشی‌‌ها به‌دلیل حوادث و اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی در تولید برق و شبکه توزیع است. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت نیرو، محمودرضا‌حقی‌فام، معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر و سخنگوی صنعت برق کشور درباره […]

حوادث غیرمترقبه علت خاموشی‌های خارج از برنامه!

سخنگوی صنعت برق کشور گفت: خاموشی‌های خارج از برنامه اعلام شده و تغییر جدول خاموشی‌‌ها به‌دلیل حوادث و اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی در تولید برق و شبکه توزیع است.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت نیرو، محمودرضا‌حقی‌فام، معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر و سخنگوی صنعت برق کشور درباره تغییر جداول خاموشی‌‌ها در برخی زمان‌ها اظهارداشت: روال کار این است که شرکت مدیریت شبکه برق ایران یک روز قبل میزان محدودیت هر منطقه را اعلام کرده و محدودیت هر منطقه بین شرکت‌های توزیع تقسیم می‌شود.

وی ادامه‌داد: شرکت‌های توزیع نیز این تقسیم‌بندی را به نواحی شهر‌ها انجام داده و اطلاع‌رسانی آن از طریق رسانه‌ها انجام می‌دهد.

حقی‌فام با اشاره به این‌که  در برخی مواقع ممکن است جدول‌های ما دستخوش تغییراتی بشوند، تصریح‌کرد: این تغییرات مانورهای شبکه و حوادث غیرمترقبه در مجموعه صنعت برق است که مجبور می‌شویم آن را اعمال کنیم.

سخنگوی صنعت برق افزود: به عنوان مثال به‌صورت غیرمترقبه یک نیروگاه دچار مشکل می‌شود که طبیعتاً از قبل پیش‌بینی نشده است و به جهت افزایش بار این مشکل ایجاد می‌شود که در این شرایط، شرکت مدیریت برق ایران با راهبری کار، دستور اعمال تغییرات را صادر می‌کند.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر بیان‌داشت: از این رو تغییرات انجام شده جداول، ناشی از اتفاقات غیرمترقبه است که در برخی مواقع مجبور می‌شویم علاوه بر جدول زمانی، تغییراتی صورت بگیرد.