ماجرای یک تخلف در واگذاری سهام پتروشیمی

ماجرای یک تخلف در واگذاری سهام پتروشیمی علی‌رغم تأکید رییس‌جمهور و تکلیف برنامه پنجم توسعه بانک رفاه قصد خروج از بنگاه‌داری ندارد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از نفت ما، این بانک که چندین سال است مکلف شده سهام پتروشیمی امیرکبیر را واگذار کند؛ هر سال به لطایف‌الحیلی بهانه‌تراشی کرده و از این تکلیف ملی […]

ماجرای یک تخلف در واگذاری سهام پتروشیمی

علی‌رغم تأکید رییس‌جمهور و تکلیف برنامه پنجم توسعه بانک رفاه قصد خروج از بنگاه‌داری ندارد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از نفت ما، این بانک که چندین سال است مکلف شده سهام پتروشیمی امیرکبیر را واگذار کند؛ هر سال به لطایف‌الحیلی بهانه‌تراشی کرده و از این تکلیف ملی شانه خالی می‌کند.

پتروشیمی امیرکبیر از جمله شرکت‌های بزرگ صنایع پتروشیمی است که اوج سوددهی و تحول آن قبل از خرید سهام این شرکت توسط بانک رفاه بوده است.

با برکناری احتیاطی، مدیر پروژه رزومه صنعت پتروشیمی از مدیریت این شرکت توسط مدیرعامل بانک رفاه و انتصاب یک مدیر صنعت خودروی کشور عملاً پتروشیمی امیرکبیر دچار ضعف مدیریتی شده و سود این شرکت به محاق رفته است.

شنیده شده هم‌اکنون چندین مشتری دست به نقد بخش خصوصی آماده خرید سهام این شرکت هستند اما بازی دادن دولت، دلبستگی و چسبندگی زیاد به این پتروشیمی باعث شده، بانک رفاه از تکلیفی که هیأت دولت بر دوش بانک‌ها نهاده طفره برود و با تخلفی پررنگ و تمردی آشکار خسارت‌های سنگینی را به سایر سهامداران این شرکت تحمیل کند. ۵۱ درصد سهام پتروشیمی امیرکبیر در تملک بانک رفاه است.