برگزاری مناقصه حفاری ۱۰ حلقه چاه در آزادگان جنوبی

برگزاری مناقصه حفاری ۱۰ حلقه چاه در آزادگان جنوبی سرپرست طرح توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی از تولید فعلی یکصدهزار بشکه‌ای نفت در روز از میدان آزادگان جنوبی خبر داد و افزود: در تلاش هستیم که با بهره‌برداری از چاه‌های حفاری شده این عدد تا پایان سال، روزانه ۷۰ هزار بشکه افزوده ‌شود. به گزارش […]

برگزاری مناقصه حفاری ۱۰ حلقه چاه در آزادگان جنوبی

سرپرست طرح توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی از تولید فعلی یکصدهزار بشکه‌ای نفت در روز از میدان آزادگان جنوبی خبر داد و افزود: در تلاش هستیم که با بهره‌برداری از چاه‌های حفاری شده این عدد تا پایان سال، روزانه ۷۰ هزار بشکه افزوده ‌شود.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت مهندسی و توسعه نفت، محمد علی اژدری با اشاره به حفاری‌های انجام شده جدید در این میدان گفت: هم‌اکنون تعداد ۱۳ دکل حفاری که همه از پیمانکاران ایرانی هستند در منطقه در حال کار بوده و مناقصه حفاری ۱۰ حلقه چاه جدید نیز در دست اجرا می‌باشد که ظرف هفته آتی مناقصه‌های مربوط به آن تعیین تکلیف شده و تعداد دکل‌های حفاری از ۱۳ به ۱۷ خواهد رسید همچنین پیش‌بینی می‌شود ظرف ۹ ماه آینده شاهد اتمام عملیات حفاری در میدان آزادگان‌جنوبی باشیم .

اژدری ترمیم فرسایش به‌وجود آمده در مسیر‌های ارتباطی چاه‌ها را در حد یک پروژه جدید در میدان آزادگان‌جنوبی دانست و گفت: به دلیل بالا آمدن آب هورالعظیم و برخورد امواج آنها با دیواره ی راه‌های ارتباطی، شاهد فرسایش راه‌های ارتباطی هستیم که این موضوع موجب شده تا حجم کار زیادی تعریف و نسبت به ترمیم و تحکیم، اقدامات لازم صورت بگیرد.

اژدری تصریح‌کرد: هم‌اکنون بخش به بخش ترمیم و محکم‌سازی محور‌های آسیب دیده در حال انجام است اما پیش‌بینی می‌شود که ظرف یک ماه آینده به حجم آنها افزوده شود و به همین منظور مقدمات قانونی برگزاری مناقصه و شرح کار در حال تدوین نهایی است.

وی در پاسخ به چگونگی سرعت در انجام این بخش خاطرنشان‌کرد: برای سرعت در اتمام این پروژه از تعدادی پیمانکار عملیات خاکی استفاده خواهد شد و هم‌اکنون به دلیل ورود حجم کم آب و سرعت بالای تبخیر، فرصت خوبی برای عملیات ترمیم فراهم شده است.