پیشرفت ۷۶ درصدی ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه

پیشرفت ۷۶ درصدی ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه مجری طرح‌های نیروگاهی و خطوط انتقال نیرو شرکت نفت و گاز پارس از پیشرفت ۷۶ درصدی ساخت نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی پارس‌جنوبی خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، محمدمهدی توسلی‌پور با اعلام این خبر گفت: پیش‌بینی می‌شود با انجام […]

پیشرفت ۷۶ درصدی ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه

مجری طرح‌های نیروگاهی و خطوط انتقال نیرو شرکت نفت و گاز پارس از پیشرفت ۷۶ درصدی ساخت نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی پارس‌جنوبی خبر داد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، محمدمهدی توسلی‌پور با اعلام این خبر گفت: پیش‌بینی می‌شود با انجام تعهدات پیمانکار این طرح، سنکرون نخستین واحد نیروگاه سیکل ترکیبی تا پایان سال جاری انجام شده و آماده تحویل به بهره‌بردار شود.

وی با اشاره به توانمندی شرکت‌های داخلی در بخش مهندسی، تأمین تجهیزات و ساخت نیروگاه اظهارکرد: خوشبختانه کشور در طول سال‌های گذشته در حوزه نیروگاهی بسیار موفق عمل کرده و پیمانکاران و شرکت‌های داخلی توانمندی را پرورش داده است و شرکت نفت و گاز پارس نیز با حمایت از متخصصان و سازندگان ایرانی، طرح احداث نیروگاه سیکل ترکیبی را به یک پیمانکار داخلی واگذار کرده است.

توسلی‌پور از تأمین بیش از ۶۵ درصد وزنی از تجهیزات و کالاهای مورد نیاز این طرح به بخش خصوصی خبر داد و گفت: هر آنچه از تجهیزات مورد نیاز این طرح که امکان ساخت آن در داخل کشور بوده، به سازندگان داخلی واگذار شده است، به عنوان مثال ساخت بویلرهای بازیافت حرارتی که بخش عمده‌ای از مبلغ پیمان این طرح را به خود اختصاص می‌دهد به یکی از سازندگان داخلی واگذار شده است.