تنش‌ها در وزارت نفت باید به حداقل برسد

تنش‌ها در وزارت نفت باید به حداقل برسد نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که نفت ایران با دیپلماسی انرژی در بازار فروخته می‌شود و تحریم نفت ایران بی‌تأثیر خواهد شد، گفت: معتقدم احیای اقتصاد کشور کماکان بر دوش نفت است. به گزارش شانا، حسین امیری خامکانی، به نشست کمیته مشترک وزارتی […]

تنش‌ها در وزارت نفت باید به حداقل برسد

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که نفت ایران با دیپلماسی انرژی در بازار فروخته می‌شود و تحریم نفت ایران بی‌تأثیر خواهد شد، گفت: معتقدم احیای اقتصاد کشور کماکان بر دوش نفت است.

به گزارش شانا، حسین امیری خامکانی، به نشست کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک (JMMC) که دیروز (یکشنبه، یکم مهرماه) برگزار شد، اشاره کرد و گفت: در حالی که آمریکا درصدد فشار بر ایران به‌ویژه بخش نفت و انرژی است، همراهی برخی کشورهای صادرکننده نفت با یاوه‌گویی‌های ترامپ پذیرفتنی نیست. کشور‌ها در این سازمان باید به جای کوبیدن بر طبل تفرقه و جدایی، اتحاد هرچه بیش‌تر خود را افزایش دهند.

وی با بیان این‌که سناریوی آمریکا برای توقف صادرات نفت ایران به هیچ وجه عملی نخواهد شد، افزود: از دیپلماسی حرفه‌ای که در وزارت نفت وجود دارد، بدون تردید محموله‌های نفت خام را به بازارهای جهانی صادر می‌کنیم و مشکلی برای فروش نفت نخواهیم داشت، بسیاری از کشور‌ها نیز که امروز با آمریکا همراهی می‌کنند از این موضوع کاملاً آگاه هستند.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به موضوع پرسش‌های مختلف از وزیر نفت که دیروز در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد اشاره و تصریح‌کرد: هر چند معتقدم پرسش از وزیران و مسؤولان اجرایی کشور وظیفه و حق قانونی نمایندگان است، اما در شرایط کنونی که آمریکا و عربستان جنگ نفت را علیه ایران آغاز کرده‌اند، باید در داخل کشور به حداقلسازی تنش‌ها در فضای کاری وزارت نفت کمک کنیم، زیرا معتقدم احیای اقتصاد کشور کماکان بر دوش نفت است.

امیری خامکانی با بیان این‌که ایران سال‌هاست تحریم است، اما نفت خود را روانه بازارهای جهانی کرده است، گفت: نفت ایران با دیپلماسی انرژی در بازار فروخته می‌شود و تحریم نفت ایران بی‌تأثیر خواهد شد.