برطرف شدن تنگنای صادراتی میعانات گازی در سیراف

برطرف شدن تنگنای صادراتی میعانات گازی در سیراف اجرای پروژه نوسازی و توسعه اسکله پایانه صادراتی سیراف، سبب برطرف شدن تنگنای صادراتی میعانات گازی از این اسکله و بالا رفتن اطمینان صادرات میعانات گازی پالایشگاه فجر جم می‌شود. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت ملی گاز، حسن‌‌منتظرتربتی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران […]

برطرف شدن تنگنای صادراتی میعانات گازی در سیراف

اجرای پروژه نوسازی و توسعه اسکله پایانه صادراتی سیراف، سبب برطرف شدن تنگنای صادراتی میعانات گازی از این اسکله و بالا رفتن اطمینان صادرات میعانات گازی پالایشگاه فجر جم می‌شود.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت ملی گاز، حسن‌‌منتظرتربتی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در آیین افتتاح و کلنگ‌زنی اجرای ۳ پروژه اسکله خدماتی بندر سیراف، افتتاح ابنیه جدید پایانه صادراتی شرکت پالایش گاز فجر جم در این بندر و راه‌اندازی پست پشتیبان ۱۳۲ کیلوولت فازهای یک تا ۳ پارس‌جنوبی، گفت: انجام این پروژه‌ها به‌کار و تولید بیش‌تر ، می‌انجامد و می‌تواند ما را در امر خدمت‌رسانی بیش‌تر  به مردم کمک کند.

وی با بیان این که این عملیات با توجه به فرسودگی اسکله قدیم پایانه صادراتی میعانات گازی شرکت پالایش گاز فجرجم و ضرورت احداث اسکله جدید برای پایانه انجام می‌شود، افزود: در همین راستا، توسعه اسکله خدماتی بندر سیراف نیز در دستور کار قرار می‌گیرد و شرکت با توجه به مسؤولیت‌های اجتماعی خود، اسکله موجود را توسعه می‌دهد و اسکله سنگی جدیدی را نیز احداث خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز تصریح‌کرد: این پروژه که امروز شاهد نخستین گام آغاز عملیات اجرایی آن بودیم، با هدف انجام مسؤولیت‌های اجتماعی شرکت ملی گاز در شهر سیراف تعریف شده است، ضمن آن‌که احداث جاده دسترسی به اسکله و احداث تأسیسات مکانیکی و برقی اسکله نیز از دیگر موارد این پروژه خواهد بود.

به گفته تربتی، این پروژه با اعتبار تقریبی ۲۰۰ میلیارد ریال آغاز و مدت اجرای آن نیز ۱۸ ماه به طول خواهد انجامید.