بازدید مدیرکل بحران وزارت نیرو از مناطق سیل‌زده مازنی‌ها

بازدید مدیرکل بحران وزارت نیرو از مناطق سیل‌زده مازنی‌ها جعفرزاده، مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو با حضور در مناطق سیل‌زده غرب مازندران از نزدیک از تجهیزات آسیب‌دیده صنعت آب و برق شهرستان‌های سیل‌زده بازدید کرد. به گزارش مناقصه‌مزایده، کیوان‌فرح‌زاد، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران که در این بازدید وی را همراهی می‌کرد، […]

بازدید مدیرکل بحران وزارت نیرو از مناطق سیل‌زده مازنی‌ها

جعفرزاده، مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو با حضور در مناطق سیل‌زده غرب مازندران از نزدیک از تجهیزات آسیب‌دیده صنعت آب و برق شهرستان‌های سیل‌زده بازدید کرد.

به گزارش مناقصه‌مزایده، کیوان‌فرح‌زاد، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران که در این بازدید وی را همراهی می‌کرد، گفت: در راستای مدیریت بحران، از اولین دقایق شروع بحران در تمامی مناطق تحت پوشش نسبت به رفع خطر و خاموشی‌های ایجاد شده و برقراری مجدد سرویس برق اقدام کردند و با حداکثر توان ممکن سعی در کاهش آلام آسیب‌دیدگان این حادثه کردند.

وی ادامه‌داد: حتی در برخی موارد همکاران اجرایی شرکت، با پیاده‌روی در مسافت‌های چند ۱۰ کیلومتری در جاده‌های جنگلی و حمل ابزار و تجهیزات در روستاهای سیل‌زده حاضر شدند، لیکن با توجه به رانش زمین و تخریب کلی یا جزیی جاده، در برخی موارد به صورت اضطراری شبکه‌ها را برق‌دار کردند.

فرح‌زاد ادامه‌داد: در این میان در ساعات اولیه بر اثر جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌های مناطق بالادست شهرستان‌های تنکابن و رامسر جاده‌ها و پل‌های دسترسی بین شهری و روستاهای زیادی تا صددرصد تخریب و در این راستا تمامی شبکه و تأسیسات فشار متوسط، فشارضعیف و پست‌های هوایی مجاور جاده‌های مواصلاتی کاملاً از بین رفتند و آثاری از این تأسیسات موجود نمی‌باشد و صرفاً برای برقدارکردن به صورت موقت مشترکین از طریق مسیرهای طولانی با رعایت ایمنی تا پایان همان روز عمده خاموشی‌ها برطرف شد. لیکن روستاهایی که فاقد جاده دسترسی می‌باشند پس از برقراری جاده و کاهش میزان سیلاب امکان سنجش میزان خسارات و احداث و ترمیم شبکه میسر است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران گفت: خوشبختانه پس از بازگشایی محور روستای پلطان از توابع تنکابن که تمامی تأسیسات فشار متوسط، ضعیف و پست‌ها تخریب شده بود، از نخستین ساعات بازگشایی محور مواصلاتی این روستا، ۴۰ اکیپ اجرایی در محل مذکور حضور پیدا کرده و بازسازی شبکه را آغاز کردند.