معاون زنگنه خبر داد:صرفه‌جویی ٦ میلیارد دلاری در صنعت گاز

  معاون وزیر نفت گفت: گازرسانی به نیروگاه‌های کشور امسال با افزایش ۷ میلیارد مترمکعبی نسبت به سال گذشته به مرز ٦٥ میلیارد مترمکعب می‌رسد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد: سال گذشته در مجموع معادل ٧٢ میلیارد مترمکعب سوخت در بخش نیروگاهی مصرف شد که ٥٨ میلیارد […]

 

معاون وزیر نفت گفت: گازرسانی به نیروگاه‌های کشور امسال با افزایش ۷ میلیارد مترمکعبی نسبت به سال گذشته به مرز ٦٥ میلیارد مترمکعب می‌رسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد: سال گذشته در مجموع معادل ٧٢ میلیارد مترمکعب سوخت در بخش نیروگاهی مصرف شد که ٥٨ میلیارد مترمکعب آن (٨٣ درصد) با گاز تأمین شد.

 

عراقی افزود: نیروگاه‌های کشور تا پایان امسال به معادل ٧٣,٥ میلیارد مترمکعب سوخت نیاز دارند که حدود ٦٥ میلیارد مترمکعب این مقدار از گاز تأمین می‌شود.

 

وی با بیان این‌که گازرسانی به نیروگاه‌ها افزون بر کاهش آلودگی، در حوزه اقتصادی نیز تأثیرگذار است، گفت: در سال ٩٢، ٩٣ و ٩٤ به ترتیب ٣٨، ٥٠ و ٥٨ میلیارد مترمکعب گاز به نیروگاه‌های کشور تحویل شد که جایگزینی این مقدار سوخت پاک با سوخت‌های میان تقطیر، سالانه منجر به ٦ میلیارد دلار صرفه‌جویی برای کشور شده است.

 

 

به گفته معاون وزیر نفت در امور گاز، با توجه به برابری ارزش حرارتی گاز با سوخت‌های مایع، با افزایش گازرسانی به نیروگاه‌ها شاهد کاهش معادل همان مقدار سوخت مایع در این بخش خواهیم بود.