تنوع سرمایه‌گذاران خارجی در بخش انرژی خورشیدی

تنوع سرمایه‌گذاران خارجی در بخش انرژی خورشیدی متوسط روزهای آفتابی یزد سالانه ۳ هزار و ۲۰۰ ساعت است، وجود چنین ظرفیتی زمینه را برای فعالیت سرمایه‌گذاران در ایجاد و توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در این استان فراهم کرده، اما این روند از چندی قبل با چالش مواجه و برای رفع آن پیشنهادهایی در بودجه سال ۹۸ […]

تنوع سرمایه‌گذاران خارجی در بخش انرژی خورشیدی

متوسط روزهای آفتابی یزد سالانه ۳ هزار و ۲۰۰ ساعت است، وجود چنین ظرفیتی زمینه را برای فعالیت سرمایه‌گذاران در ایجاد و توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در این استان فراهم کرده، اما این روند از چندی قبل با چالش مواجه و برای رفع آن پیشنهادهایی در بودجه سال ۹۸ ارایه‌ شده است.

به گزارش ایرنا، یزد بهشت انرژی خورشیدی در کشور است و اگر بخش خصوصی برای ساخت نیروگاه‌ها وارد میدان شود در سال‌های آینده میزان استفاده از سوخت‌های فسیلی در این منطقه کاهش محسوسی خواهد یافت.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و نایب‌رییس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری یزد گفت: این منطقه در جذب سرمایه‌گذاری برای ساخت نیروگاه‌های خورشیدی رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داد.

علی‌نمازی افزود: هم‌اکنون ۵ واحد نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی و یک واحد نیروگاه ۳٫۵ مگاواتی با سرمایه‌گذاری ۵۵ میلیون یورو در استان فعال است.

وی با بیان این‌که برق تولیدی این نیروگاه‌ها به شبکه سراسری انتقال می‌یابد، اظهار‌داشت: توان بالای سرمایه‌گذاری و تولید، یزد را در بالا‌ترین رتبه جذب سرمایه‌گذاری و تولید برق از نیروگاه‌های خورشیدی در کشور قرارداد.

نایب ‌رییس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری یزد، استقبال سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای فعالیت در این بخش را مطلوب ارزیابی و میزان برق تولیدی نیروگاه‌های یادشده را ۵۳٫۵ مگاوات اعلام کرد و گفت: تا پایان امسال، ۱۰ مگاوات دیگر به ظرفیت نیروگاه‌های موجود اضافه خواهد شد.

نمازی با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین ویژگی شرکت‌های تولیدکننده برق از نیروگاه‌های خورشیدی استان یزد، تنوع سرمایه‌گذاران خارجی است، خاطرنشان‌کرد: بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده دارای سرمایه‌گذار مستقیم خارجی است و آنها از کشورهای مختلف اقدام به سرمایه‌گذاری در این استان کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد گفت: تا پایان سال ۹۷ ظرفیت نیروگاه‌های بهره‌برداری شده به ۷۰ مگاوات خواهد ‌رسید و با بهره‌برداری از این نیروگاه‌ها، بیش‌ترین تعداد واحد‌ها را در کشور خواهیم داشت.