بیش از ۹۸ درصد حوزه آب به نیروهای داخلی متکی است

بیش از ۹۸ درصد حوزه آب به نیروهای داخلی متکی است مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در حوزه آب کشور بیش از ۹۸ درصد به توان نیروهای داخلی و ملی متکی هستیم، اما در حوزه پساب و مدیریت لجن کماکان از فناوری‌های خارج از کشور نیز استفاده می‌کنیم. به‌گزارش مناقصه‌مزایده به نقل […]

بیش از ۹۸ درصد حوزه آب به نیروهای داخلی متکی است

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در حوزه آب کشور بیش از ۹۸ درصد به توان نیروهای داخلی و ملی متکی هستیم، اما در حوزه پساب و مدیریت لجن کماکان از فناوری‌های خارج از کشور نیز استفاده می‌کنیم.

به‌گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت نیرو، حمیدرضاجانباز گفت: وظیفه ماست همه مشکلاتی که ما را تهدید می‌کند به عنوان فرصت تلقی کنیم و وابستگی خود را به کشورهای خارجی کم‌تر کنیم.

وی با تأکید بر تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و بهره‌مندی از استارت‌آپ‌‌ها از سوی شرکت‌های دولتی اظهار کرد: در دولت فعلی و دولت قبل تلاش‌های فراوانی از جمله بهره‌مندی از برخی معافیت‌ها و ایجاد تسهیلات مالی برای تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان صورت گرفته و جایگاه و شان بخش دولتی، ایجاد بازار برای بخش‌خصوصی و دانش‌بنیان است. شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز باید به واسطه همین جایگاهش و به فراخور مسایل کشور، سفارش دهنده طرح‌های جدید و جدی پژوهشی باشد.

جانباز با بیان این‌که در کشور خشکی همچون ایران باید با تعامل با مردم سرانه مصرف را کاهش و آن را مدیریت کنیم، ادامه داد: امروز با مدیریت تأمین و ایجاد سازه مسأله آب کشور حل نخواهد شد و فقط چندسالی آن را به تأخیر خواهد انداخت.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ادامه گفت: ما در حال‌حاضر در خصوص هدررفت آب در شبکه توزیع مورد انتقاد هستیم، برای حل این مشکل نیازمند آن هستیم که در زمینه مدیریت مصرف و به‌ویژه تعامل با مشترکان پژوهش‌های عمیقی صورت پذیرد.

وی با مهم برشمردن حوزه تحقیقات در شرکت‌های آب و فاضلاب افزود: با برنامه‌ریزی، ایجاد ساختار مناسب و ایجاد انگیزه باید فرهیخته‌‌ترین افراد سازمان را برای ورود به این حوزه ترغیب و علاوه بر آن تلاش کنیم افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، به خوبی دیده شوند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، بر تصویب بودجه تحقیقاتی در شرکت‌ها از سوی مدیران عامل تأکید و انجام پروژه‌های بزرگ و مؤثر تحقیقاتی با ارزیابی و دقت نظر را ضروری دانست.