فعالیت ۱۸۰۰ روحانی در وزارت نفت

رییس کمیسیون انرژی خبر داد فعالیت ۱۸۰۰ روحانی در وزارت نفت رییس کمیسیون انرژی در حاشیه بازدید از پالایشگاه بیدبلند گفت: این پالایشگاه به عنوان بزرگ‌‌ترین پروژه نفتی در سطح خاورمیانه باید دارای صنایع پایین‌دستی شود. به گزارش خانه‌ملت، حسنوند در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری این‌که ۱۸۰۰ روحانی در وزارت نفت فعال […]

رییس کمیسیون انرژی خبر داد

فعالیت ۱۸۰۰ روحانی در وزارت نفت

رییس کمیسیون انرژی در حاشیه بازدید از پالایشگاه بیدبلند گفت: این پالایشگاه به عنوان بزرگ‌‌ترین پروژه نفتی در سطح خاورمیانه باید دارای صنایع پایین‌دستی شود.

به گزارش خانه‌ملت، حسنوند در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری این‌که ۱۸۰۰ روحانی در وزارت نفت فعال هستند، توضیح‌داد: این حجم از به ‌کارگیری روحانیون به معنای آن است که دستور مقام‌معظم‌رهبری مبنی بر اجرای پیوست فرهنگی برای پروژه‌ها پیگیری می‌شود. البته به‌کارگیری مبلغ و روحانی بخشی از اهداف پیوست‌های فرهنگی است.

وی همچنین خبر داد که ۶ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای فعال کردن ۲۷ میدان نفتی در شهرهای جنوبی درخواست شده است، ضمن آن‌که در هیأت عالی نظارت بر منابع نفتی، نماینده ۳ قوه با هدف بررسی و پیشبرد برنامه‌ها و چشم‌اندازهای کشور برای ۵ سال آینده گردهم می‌آیند. از جمله این برنامه‌ها عبارتند از؛ مصرف انرژی توسط مردم و خانوار‌ها و ۵۰ سال آینده و انتقال خطوط گاز و نفت و…

نماینده مردم اندیمشک در مجلس‌شورای‌اسلامی با تأکید بر این‌که تجمیع تخصصی پتروشیمی‌ها، سیاست وزارت نفت برای پتروشیمی‌ها است، توضیح‌داد: البته مهم به معنای انحصاری کردن و دولتی کردن آنها نیست، بلکه دیگر وزارتخانه‌ها باید به‌کار تخصصی خود بپردازند.

وی از بررسی طرحی نفتی در کمیسیون انرژی خبر داد و افزود: طرحی در کمیسیون انرژی مبنی بر این‌که برای پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه‌ها از تنفس ارزی بهره‌برداری شود، در حال پیگیری است. بدین شکل که چند سال بعد بتواند این پول را بازگرداند.

رییس کمیسیون انرژی مجلس ادامه‌داد: خط دوم اعتباری چین نیز در حال فعال شدن است، لذا می‌توان استفاده از آن را برای صنایع پایین‌دستی در برنامه‌های خود قرار دهیم.