افزایش ۶۴ درصدی حقوق شرکت نفتی‌‌ها

افزایش ۶۴ درصدی حقوق شرکت نفتی‌‌ها  رییس کمیته بررسی بودجه شرکت‌های دولتی در مجلس ضمن آسیب‌شناسی نظام بودجه‌ریزی شرکت‌های دولتی، جزییات بودجه شرکت ملی نفت را تشریح کرد. به گزارش خانه‌ملت، محمد حسینی با اشاره به مبلغ اختصاصی بودجه برای شرکت نفت در سال ۹۷ تصریح کرد: بودجه شرکت ملی نفت در سال ۹۷ بالغ […]

افزایش ۶۴ درصدی حقوق شرکت نفتی‌‌ها 

رییس کمیته بررسی بودجه شرکت‌های دولتی در مجلس ضمن آسیبشناسی نظام بودجه‌ریزی شرکت‌های دولتی، جزییات بودجه شرکت ملی نفت را تشریح کرد.

به گزارش خانه‌ملت، محمد حسینی با اشاره به مبلغ اختصاصی بودجه برای شرکت نفت در سال ۹۷ تصریح کرد: بودجه شرکت ملی نفت در سال ۹۷ بالغ بر ۳۱۰ هزار میلیارد تومان مصوب شد در صورتی که در سال ۹۸ در لایحه دولت مبلغ ۶۱۲ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که اولاً: دارای رشد ۵۱ درصد نسبت به سال گذشته است و ثانیاً: ۴۵درصد بودجه شرکت‌های دولتی را شامل می‌شود.

رییس کمیته بررسی بودجه شرکت‌های دولتی، گفت: امسال برای اولین بار در راستای ایجاد شفافیت در بودجه شرکت‌های دولتی، بودجه تعدادی از شرکت‌های دولتی و بانک‌ها با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس، دیوان محاسبات و جلسات کارشناسی با حضور نمایندگان دولت و این شرکت‌ها بررسی شد.

او گفت: با توجه به روند تدوین بودجه شرکت‌های دولتی بعد از ابلاغ بخشنامه تهیه بودجه توسط رییس‌جمهور در قالب فرم‌های مشخص و اعلام الزامات مد نظر، شرکت‌های دولتی مکلف به تکمیل فرم‌های مذکور مطابق مفاد بخشنامه و بررسی آن با کارشناسان سازمان برنامه و بودجه هستند.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: بودجه شرکت ملی نفت ایران با تعداد ۲۸۶۰۳ نفر کارمند رسمی و ۲۸۰ نفر کارگر، مبلغ ۶.۲۰۰ میلیارد تومان است که بابت حقوق و دستمزد و مزایای مرتبط پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه اذعان کرد: بنابراین حقوق شرکت نفتی‌‌ها نسبت به سال ۹۶ حدود ۶۴ درصد و نسبت به سال ۹۷ حدود ۲۵ درصد رشد داشته است.

این مقام مسؤول تأکید کرد: با توجه به عملکرد سال ۹۶ که مبلغ ۴٫۴۰۰ میلیارد تومان بوده با لحاظ ۶درصد افزایش سال ۹۷ و ۸ درصد مصوبه شورای حقوق و دستمزد، بابت شایستگی حدود ۱۴ درصد رشد داشت به همین جهت رقم سال ۹۷ به میزان ۵ هزار میلیارد تومان تعیین می‌شود که با رشد ۲۰ درصد در سال ۹۸ و پیش‌بینی ۵ درصد با دریافت مصوبه شورای حقوق و دستمزد بابت شایستگی به رقم ۶٫۲۰۰ میلیارد تومان بابت حقوق و دستمزد سال ۹۸ می‌رسیم که امکان کاهش این رقم با کسر درصدهای شایستگی به میزان ۶۰۰ میلیارد تومان وجود دارد.