تدوین اسناد مناقصه برای پروژه انتقال آب به گناباد

تدوین اسناد مناقصه برای پروژه انتقال آب به گناباد مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌رضوی گفت: باید به جای لایروبی رودخانه‌ها به فکر ایجاد خاکریز و ساماندهی مسیل‌ها بود. به گزارش ایرنا، محمد علایی تصریح کرد: هزینه‌های بسیار برای لایروبی رودخانه‌ها نتایج پایدار به دنبال ندارد زیرا در سیلاب بعدی به حالت قبلی باز می‌گردد لذا […]

تدوین اسناد مناقصه برای پروژه انتقال آب به گناباد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌رضوی گفت: باید به جای لایروبی رودخانه‌ها به فکر ایجاد خاکریز و ساماندهی مسیل‌ها بود.

به گزارش ایرنا، محمد علایی تصریح کرد: هزینه‌های بسیار برای لایروبی رودخانه‌ها نتایج پایدار به دنبال ندارد زیرا در سیلاب بعدی به حالت قبلی باز می‌گردد لذا باید به فکر ایجاد خاکریز و ساماندهی مسیل‌ها بود.

وی اظهار داشت: همچنین باید از رسوبات رودخانه‌ها و مسیل‌ها در شن‌شویی‌ها و برای انجام زیرساخت‌ها استفاده کرد.

وی گفت: سیلاب سال‌های گذشته در شهرستان تایباد و مرز دوغارون یک‌هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرد ولی امسال با برنامه‌ریزی صحیح و ایجاد خاکریز و هزینه ۲۸۰ میلیون ریال به رغم بارندگی‌های شدید هیچ خسارتی در تایباد به بار نیامد و سیلاب وارد این شهر نشد.

علایی افزود: تأمین آب مورد نیاز دام‌ها نباید خللی در تأمین آب شرب مردم روستا‌ها ایجاد کند چون دام‌ها بخشی از اقتصاد روستاییان را تشکیل می‌دهند و باید با حفر چاه‌های جایگزین این مشکل کاهش یابد و شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌رضوی از هیچ حمایتی در این زمینه دریغ نمی‌کند.

وی اظهار داشت: اجرای طرح پرورش آرتیمیا (میگوی آب شور) در شهرستان گناباد نباید به دلیل کمبود منابع آب متوقف شود و باید با حفر چاه جایگزین آب مورد نیاز برای تأمین مصارف مردم جبران شود.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب شهری استان خراسان‌رضوی هم گفت: طرح انتقال آب گناباد به طول ۱۵۰ کیلومتر بعد از مشهد طولانی‌‌ترین خط انتقال آب در این استان است که با توجه به طولانی بودن و فرسوده بودن تجهیزات، وقوع اتفاق‌ها در این بخش افزایش یافته و ۳۵ کیلومتر خط انتقال آب گناباد نیازمند بازسازی است که با پیگیری‌های انجام شده ۲.۵ کیلومتر در حال واگذاری به پیمانکار است و برای چهار کیلومتر دیگر اسناد مناقصه در دست تدوین می‌باشد.