ساخت پیگ هوشمند در صنعت گاز به مناقصه رفت

ساخت پیگ هوشمند در صنعت گاز به مناقصه رفت   مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز از دستیابی جمهوری‌اسلامی‌ایران به دانش فنی نخستین توربین ملی گازی خبر داد و گفت: این توربین ۲۵ مگاواتی با دانش ایرانی در تأسیسات تقویت فشار دهق راه‌اندازی شده است. به گزارش ایرنا، محسن مظلوم فارسی‌باف با اشاره به […]

ساخت پیگ هوشمند در صنعت گاز به مناقصه رفت  

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز از دستیابی جمهوری‌اسلامی‌ایران به دانش فنی نخستین توربین ملی گازی خبر داد و گفت: این توربین ۲۵ مگاواتی با دانش ایرانی در تأسیسات تقویت فشار دهق راه‌اندازی شده است.

به گزارش ایرنا، محسن مظلوم فارسی‌باف با اشاره به دستیابی ایران به دانش فنی طراحی و ساخت توربین‌های ۲۵ مگاواتی کاربردی در صنایع گاز کشور، گفت: توربین ۲۵ مگاواتی ساخت داخل با دانش ایرانی در تأسیسات تقویت فشار دهق نصب و راه‌اندازی شده است.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران با اعلام اینکه نصب و راه‌اندازی این توربین گازی ایرانی تاکنون بالغ بر ۲۴ هزار ساعت کار بدون نقص داشته است، تصریح کرد: این توربین با حمایت شرکت گاز و مشارکت توربوکمپرسور نفت طراحی و ساخته شده است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه دومین گام به منظور دستیابی کامل به دانش طراحی و ساخت توربین‌های گازی در کشور، طراحی و تولید نسل جدید توربین‌های ۲۷ مگاواتی است، بیان کرد: توربین‌های جدید برای شرایط خاص عملیاتی در صنعت گاز در دست طراحی و تولید است.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای طراحی و ساخت پیگ‌های هوشمند در صنعت گاز خبر داد و یادآور شد: اولین پیگ هوشمند برای لوله ۵۶ اینچی فرآیند برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار را پشت سر می گذارد و سال آینده رسماً ساخت این پیگ با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی کلید خواهد خورد.

مظلوم فارسی‌باف همچنین از دستیابی ایران به دانش فنی و ساخت پیگ هوشمند برای خطوط لوله ۳۰ اینچی گاز خبر داد و گفت: بهره‌برداری آزمایشی از این توربین‌ها در شبکه انتقال گاز کشور آغاز شده و با پایان مراحل بهره‌برداری آزمایشی، تولید انبوه با تکنولوژی کاملا بومی و ایرانی از سال ۹۹ آغاز خواهد شد.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران یکی از مهم‌ترین برنامه‌های در دست اقدام را افزایش مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها با هدف بومی‌سازی اقلام پرمصرف کالایی در سطح شرکت گاز عنوان کرد و اظهار داشت: در این راستا در قالب چهار گروه اصلی کالایی، بیش از ۶۰ هزار قلم کالای پرمصرف برای تولید و ساخت بومی نشان‌گذاری شده است.

وی با اشاره به تعریف شناسنامه پژوهش و فناوری برای هر یک از این کالاهای پرمصرف، خاطرنشان کرد: شرکت گاز به دنبال خودکفایی و بی نیاز کردن صنایع پالایش، انتقال و توزیع گاز از کالاهای وارداتی با مشارکت حداکثری شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در شرایط تحریم‌های غیرقانونی است.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش با رویکرد معرفی ظرفیت‌های داخلی و راهکارهای مقابله با آثار تحریم‌ در صنایع نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی و انرژی ایران عصر دیروز (دوشنبه ۳۰ دی) آغاز بکار کرد.

این گردهمایی فعالان، سازندگان و متخصصان صنعت نفت ایران با مشارکت بیش از ۱۴۰ شرکت داخلی و بین‌المللی از کشورهای چین، ایتالیا، ژاپن، انگلیس، هلند، امارات متحده عربی، روسیه و کره‌جنوبی، انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی صنایع نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی، برق و انرژی برگزار شد.