سهم ۱۲٫۵ درصدی پیمانکاران پالایشگاه ها در حوادث گازی

سهم ۱۲٫۵ درصدی پیمانکاران پالایشگاه ها در حوادث گازی رییس HSE شرکت ملی گاز ایران گفت: ۱۰۰ درصد حوادث شرکت ملی گاز ایران طی سال گذشته در حوزه پیمانکاران بوده است. به گزارش مهر، محمدرضا یوسفی پور در بازدید از پالایشگاه گاز ایلام با اشاره به اینکه شرکت‌های تابعه شرکت ملی گاز ایران می‌بایست از […]

سهم ۱۲٫۵ درصدی پیمانکاران پالایشگاه ها در حوادث گازی

رییس HSE شرکت ملی گاز ایران گفت: ۱۰۰ درصد حوادث شرکت ملی گاز ایران طی سال گذشته در حوزه پیمانکاران بوده است.

به گزارش مهر، محمدرضا یوسفی پور در بازدید از پالایشگاه گاز ایلام با اشاره به اینکه شرکت‌های تابعه شرکت ملی گاز ایران می‌بایست از این شرکت الگو‌برداری کنند، افزود: نداشتن حوداث و آسیب‌های انسانی در پالایشگاه گاز ایلام یک گوهر تابناک است که باید همکاران در ایلام از آن مراقبت ویژه کنند.

وی اظهار داشت: جلوگیری از حوادث و آسیب‌های انسانی سخت اما ممکن، پیچیده اما مقدور و نیازمند مشارکت عمومی و کوشش مدیران و امری بسیار ارزشمند است.

رییس HSE شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۰۰ درصد حوادث در شرکت ملی گاز ایران در حوزه پیمانکاران بوده است، تصریح کرد: از این تعداد ۵۰ درصد مربوط به پیمانکاران شرکت مهندسی و توسعه، ۲۵ درصد پیمانکاران شرکت‌های گاز استانی، ۱۲.۵ درصد پیمانکاران شرکت انتقال و ۱۲.۵ درصد مربوط به پیمانکاران شرکت‌های پالایشی گاز در کشور بوده است.

وی گفت: در شرکت ملی گاز ایران توجه به مسائل ایمنی بسیار با اهمیت بوده و مرتب با تمرین‌های مختلف میزان آمادگی با حوادث احتمالی تمرین می‌شود به‌طوری با وجود گذشت مدت کوتاهی از سیل اخیر در کشور و مواجهه با مشکلات آن، در حال حاضر همزمان با حضور مسؤولان کشوری پدافند غیرعامل و وزارت نفت در پارس جنوبی و مسؤولین HSE شرکت ملی گاز در پالایشگاه گاز ایلام مانورهای مختلف با سناریوهای واقعی برگزار و نقاط قوت و قابل بهبود بررسی و ارزیابی می‌شود.

وی ادامه داد در شرکت ملی گاز ایران حتی پیمانکاران می‌بایست در فعالیت‌های خودشان الزامات زیست‌محیطی را رعایت کنند و به آن‌ها نیز تکلیف می‌شود

وی تصریح کرد: اکثر شرکت‌های تابعه شرکت ملی گاز ایران از سوی سازمان محیط زیست موفق به دریافت درجه‌های صنعت سبز، لوح زرین و سیمین شده‌اند که این مهم گواه این است که سازمان محیط زیست با دادن چنین لوح‌هایی دوستدار بودن این مجموعه را تأیید کرده است.

وی گفت: شرکت ملی گاز ایران در امر گاز رسانی، با وجود حوادث طبیعی چون زلزله و سیل‌های اخیر عملکرد درخشانی داشته است.

یوسفی پور افزود: در حوادث غیرمترقبه اخیر نه تنها خدمات شرکت ملی گاز ایران از حالت مستمر خارج نشد بلکه در حین بحران و مشکلات حادث شده با سایر دستگاه‌های خدمات رسان شهری همکاری داشته است.